חיילים באימון. אילוסטרציה
חיילים באימון. אילוסטרציהפלאש 90
העיתון "ישראל היום" מדווח כי שורה של כשלים והתנהלות רשלנית היא שהובילה להתמוטטות של חייל גדוד הסיור של הנח"ל בבסיס בית ליד במהלך אימון גופני לפני כחודש.

בעיתון נאמר הבוקר כי כשבוע וחצי בלבד לפני האירוע קבע מפקד מגמת ההכשרות בחטיבת הנח"ל שלא יבוצעו אימוני ריצה בימי ראשון בבוקר. זאת מפני שכחודשיים קודם לכן אירע אירוע דומה בהכשרות גדוד הסיור של הנח"ל, אז חייל אחר התמוטט במקלחת לאחר אימון גופני. סגן מפקד הפלוגה של החייל שהתמוטט הכיר את ההוראה, אך לא העביר אותה למפקד הפלוגה משום שחשב שהיא "ברורה מאליה". גם קצינת האימון הגופני של גדוד הסיור הכירה את ההנחיה הזו.

בבוקר שבו התמוטט החייל ביטל צוות אחר את בוחן הריצה שלו בגלל עומס החום הכבד. בצוות של החייל שהתמוטט בוצעה גם כן בדיקת עומס חום, אך היא נעשתה בצורה לא מקצועית ולא כללה את חישוב הלחות אלא רק חום ורוח. 

עוד עולה כי מפקד הצוות לא תישאל את החיילים לפני הריצה בנושא שעות השינה שלהם ובנוגע לשתיית אלכוהול בערב שקדם לריצה, ולא היתה הקפדה על שתייה של שני ליטר מים לפני האימון. כמו כן, עלה כי תוכנית הכושר בגדס"ר לא אושרה במשך שלוש שנים.

החייל שהתמוטט הוא חייל בודד שעלה מלוס אנג'לס במסגרת גרעין "צבר". הוא התגורר בקיבוץ בצפון. לאחר האירוע הגיעו ארצה אמו ואחותו, ששהו עימו עד שפקח את עיניו בביה"ח לאחר כמה ימים שבהם היה מורדם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בנושא נפתחה חקירת מצ"ח ובסיומה יועברו ממצאיה לפרקליטות הצבאית".

גורם צבאי הוסיף כי "בעקבות האירוע המדובר בוצע תחקיר מעמיק בראשות מפקד האוגדה, שמסקנותיו הוצגו למפקד פיקוד המרכז. הלקחים מהתחקיר הופקו ומיושמים בימים אלו".