בעיית הסברה במשרד החוץ

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, הגיעה השבוע בפעם הראשונה לביקור במטה האיחוד האירופי בבריסל.

שקד השתתפה בדיון מיוחד שהתקיים ביוזמת יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון  ועסק ב"פגיעה בפלסטינים" כתוצאה מחרם האיחוד האירופי על מוצרים מההתנחלויות. לאחר נאומה זכתה שקד למחיאות כפיים וקיבלה חיזוקים מחברי פרלמנט רבים.

בתום הדיון סיפרה ח"כ שקד לערוץ 7, "אני מוצאת פה הרבה חברים של ישראל. חשוב להסביר דווקא כאן בבריסל מדוע צעדי האיחוד האירופי מזיקים גם לישראל וגם לפלסטינים. הסברתי לחיבורי הפרלמנט שיהודה ושומרון הוא לא שטח כבוש אלא שטח במחלוקת וחשוב שידעו את האמת. הסברתי להם שאנחנו חושבים שהקמת מדינה פלסטינית היא אסון למדינת ישראל ויש פתרונות אחרים".

במהלך נאומה הציגה יו"ר סיעת הבית היהודי את מדליון הזהב שנמצא לפני מספר שבועות למרגלות הר הבית. "אני רואה את האיחוד האירופי כאן בדיוק כמו שראיתי אותו מישראל. בפגישות ניסינו יחד עם חברי פרלמנט לגבש צעדים, הם יכולים לעצור את כספי האיחוד האירופי לאותם ארגוני שמאל קיצוני וארגונים שתומכים בטרור". 

שקד מתחה ביקורת קשה על ההסברה של משרד החוץ הישראלי באירופה, "יש בעיית הסברה במשרד החוץ, הטון של משרד החוץ לא תמיד תקיף כמו שצריך".

שקד סבורה כי הימין, במשך שנים, חטא כאשר לא השקיע בזירה הבינלאומית. "אין ספק שהימין בישראל הפקיר את הזירה ההסברתית באירופה ולכן אני חושבת שהיוזמה של יו"ר המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן מאוד חיונית למדינת ישראל. אין ספק שגם הימין החוץ פרלמנטרי וגם הפרלמנטרי צריכים להתנפל על הזירה האירופית ולא להרים ידיים".