הר הבית. אילוסטרציה
הר הבית. אילוסטרציהפלאש 90

חה"כ חבר הכנסת, אחמד טיבי, ראש התנועה הערבית לשינוי, הביע בעת ביקורו במסגד אל-אקצה את התנגדותו המוחלטת לצעדים שנקטה המשטרה המאפשרים ליהודים להיכנס להר הבית במהלך חג הסוכות.

סגירת שערי אל-אקצה בפני מוסלמים, אמר חה"כ טיבי, הוא בגדר הסלמה וניסיון הדרגתי לשינוי המצב הקיים לקראת יישומו של מודל מערכת המכפלה במסגד אל-אקצה, ולכך, הדגיש, מתנגדים כל המוסלמים והערבים. "מסגד אל-אקצה הוא מקום תפילה למוסלמים בלבד. נקודה! ולא לאחרים", אמר חה"כ טיבי.

כמו כן, גינה חה"כ טיבי את מעצרם של השיח' כמאל ח'טיב, המשמש סגן ראש התנועה האסלאמית והשיח' עלי אבו שייח'ה. לדברי חה"כ טיבי (מען ניוז): "אם המשטרה סבורה שההגנה על מסגד אל-אקצה היא פעולה של הפרת סדר כפי שהיא טוענת, אזי אנו רואים בכך מסירות והגנה על המקומות הקדושים ביותר לנו, הנתונים להתקפה של הימין והיהודים הקיצונים החותרים לשלול מאיתנו את הזכות בו. אנו שבים ואומרים, כי כיבוש אל-קודס בידי הצלבנים היה ארוך שנים אך הסתיים, וכן (הכיבוש) של המנדט הבריטי וכך יהיה גם עם הכיבוש הישראלי של אל-קודס ואל-אקצה".

בראיון המצולם נשמע חה"כ טיבי אומר: "אנו סמוכים ובטוחים בכך (ש"הכיבוש" הישראלי של ירושלים יגיע לקיצו) וקולנו יעלה כאן במסגד אל-אקצה, ואנו לא לא נתיר לאלה (ליהודים) לטמא אותו (את מסגד אל-אקצה)".

בראיון לתקשורת הערבית לפני מספר ימים לאחר ישיבת ועדת הפנים של הכנסת הגדיר חה"כ טיבי את יו"ר הוועדה מירי רגב כ"קיצונית", והזהיר כי צעדיה של חה"כ רגב לשינוי הדרגתי של המצב הקיים בירושלים הוא בגדר "הכרזת מלחמה".