ישראלי נפצע הערב (ראשון) באורח אנוש מירי לעברו. צוותי מד"א וכוחות רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי לפצוע שנפגע בחלק גופו העליון. בהמשך הוא פונה במסוק לבית החולים שערי צדק בירושלים, שם מת מפצעיו.



הירי בוצע על ידי צלף שהסתתר בבית פלסטיני וירה לכיוון קבוצת ישראלים. קודם לירי דווח על ידויי אבנים במקום. כוחות צה"ל הטילו עוצר על חברון, הקימו מחסומים ופתחו בסריקות באזור במטרה לאתר את האחראים למעשה.


שר הכלכלה נפתלי בנט פנה בעקבות הפיגוע למזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו לאשר עוד הלילה כניסת יהודים לבית המכפלה בחברון. "אנחנו יודעים לבנות ולהתיישב. לא להרוג. זו התשובה הציונית ההולמת", אמר בנט.


במכתב ששלח לשרי הקבינט המדיני- ביטחוני דרש השר בנט לקיים דיון מחודש בממשלה על שחרור מחבלים. "בחסות חגיגות המשא ומתן הפך חג הסוכות לחג של דם ושל פגיעה בחיילי צה״ל. מכיוון ששחרור המחבלים הוגדר מראש כתלוי במשא ומתן אין ספק שישנן לצערנו התפתחויות מאז תחילת המשא ומתן המחייבות את הממשלה לחשב את דרכה מחדש. התשובה לטרור צריכה להיות מלחמה ברוצחים ולא שיח עם מעודדי רוצחים".


שר הבינוי והשיכון אורי אריאל אמר בתגובה לפיגוע כי "עם ישראל מאס כבר בסיסמאות אחרי פיגועים. בימים בהם הטרור חוזר להרים ראש אל מול חולשה מדינית צריך לחזור ולדרוש: תנו לצה״ל לנצח. הוא כבר הוכיח שהוא יודע לעשות זאת כאשר לא כובלים את ידיו".


בתנועת 'נשים בירוק' אמרו הערב כי "בכל פעם שממשלת ישראל מדברת על 'שלום'- יהודים נרצחים. השלום בלתי אפשרי עם פרטנר רצחני שלא מקבל את קיומנו במרחב, ולא חשוב באיזה גבולות". בתנועה קוראים לממשלה "להפסיק לבזבז זמן ואנרגיות על שיחות שלום מדומה שעולים לנו בדם יהודי יקר ולפנות לאלטרנטיבה היהודית- ציונית של החלת ריבונות ישראל על מרחבי ארץ ישראל".


יו"ר מועצת יש"ע, אבי רואה, הגיב גם הוא לפיגוע הירי ואמר כי "האירועים הרצחניים ביומיים האחרונים מעידים כי הפלסטינים מזהים חולשה במדיניות הממשלה ותולים תקווה בכך שהגברת הטרור תביא עוד תוצאות. עם ישראל לא מוכן לסבול שוב את תקופת אוסלו ושאר ימי המשא ומתן שהביאו גל טרור ו״קורבנות שלום".


לדברי רואה, על כל שרי הממשלה מוטלת האחריות לעצור מיד את המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית, ולבטל את ההחלטה על שחרור מחבלים נוספים.


סגן שר החינוך, אבי וורצמן, אמר כי "עכשיו כבר ברור לכל כי שחרור מחבלים כפי שהתרענו נותן רוח גבית לטרור ומעודד מחבלים לפעול ביתר שאת במטרה לפגוע בחיילים ואזרחים ישראלים. אני מקווה כי לפחות אירוע נורא זה, שבו בעיצומו של חג הסוכות לא יכולים יהודים להתפלל באחד המקומות הקדושים ביותר לעם היהודי מבלי להפגע, ישיב את ממשלת ישראל לדרך הישר ויעצור את המחוות המסוכנות שניתנות חינם למבקשי רעתנו".


דובר היישוב היהודי בחברון, נועם ארנון, הבהיר כי אירועי חג הסוכות בחברון יתקיימו מחר כמתוכנן וקרא לעם ישראל לפקוד את עיר האבות. "אנו כואבים את הפיגוע ושולחים תנחומים למשפחה. מדינת ישראל ידעה פיגועים בעבר וידעה גם להתגבר.


"עצרת החג ההמונית  תתקיים מחר כמתוכנן ותיוחד לאירוע התחזקות, התעצמות, שמחה ובנין. אנו קוראים לרבבות להגיע ללא חשש ולהוכיח שאנחנו לא נכנעים לטרור", כך ארנון.