שוויץ
שוויץפלאש 90

ארלדו פריזי, שנמלט מישראל לאחר שהורשע בביצוע מעשי עוקץ ומרמה סדרתיים, הועבר בסוף השבוע משוויץ לישראל בהליך מזורז.

לפני שנתיים הורשע פריזי, יחד עם ארבעה אחרים ובהם אורי רש, בביצוע סדרת מעשי עוקץ מתוחכמים בהיקף של יותר מ-2 מיליון דולר, מעשים שכוונו נגד ספקי אלקטרוניקה ומחשבים משש מדינות בחו"ל.

החמישה הורשעו בכך שבין השנים 1999-2000 הם התחמקו מתשלום על סחורות שייבאו לישראל, באמצעות הקמת חברות קש, שערבו לתשלום על-ידי ערבונות פיקטיביים. אחד מעדי התביעה המרכזיים במשפט היה אלחנן טננבאום, שהיה בעבר שותפו לעסקים של אורי רש ובהמשך ישב בשבי החיזבאללה.

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר על פריזי 30 חודשי מאסר בפועל. פריזי ערער לבית המשפט העליון ובקשתו לעכב את ביצוע העונש נדחתה, אולם בית המשפט הסכים להעניק לו ארכה להתייצבות לריצוי המאסר, מפאת אבל משפחתי. פריזי ניצל את הארכה שניתנה לו כדי להימלט מישראל לאירופה.

לאחר הימלטותו פעלה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, בשיתוף יחידת האינטרפול באח"מ ונציג המשטרה בגרמניה, לאיתורו ומעצרו של פריזי. הרשויות בשוויץ נענו לצו המעצר ופריזי נעצר שם לפני כשבוע.

יום לאחר מעצרו הסכים פריזי להעברתו לישראל לצורך ריצוי עונשו. הרשויות בשוויץ אישרו את ההליך המזורז והיום הוא הוטס לישראל והועבר לרשות שירות בתי הסוהר.

התיק טופל בידי עו"ד עדי גלעד מהמחלקה הבינלאומית, נעם עוזיאל מפרקליטות מיסוי וכלכלה, חוליית אינטרפול ויחידת הונאה מרכז של המשטרה.