עבד שנתיים במשרד האוצר. אקוניס
עבד שנתיים במשרד האוצר. אקוניסצילום: פלאש 90

בראיון ליומן ערוץ 7 שב סגן השר במשרד ראש הממשלה ומקורבו של ראש הממשלה, חבר הכנסת אופיר אקוניס, קורא לבלום את מהלך שחרור המחבלים לנוכח גל הטרור הרצחני של הימים האחרונים.

חבר הכנסת אקוניס סבור כי על ישראל לדרוש בראש ובראשונה מיו"ר הרש"פ, אבו מאזן, לגנות את מעשי הרצח, דרישה שממנה הוא מתעלם בעקביות. "הנהגת הרשות הפלשתינית מתעלמת מדרישת הגינוי שהיא צעד מוסרי ואנושי. אני רוצה להזכיר שאנחנו נמצאים בסוג של מו"מ ובלתי מתקבל על הדעת שעד עכשיו לא שמענו גינוי מאבו מאזן או ממקורביו. זה מסיר את המסכה שעל פניהם".

מעבר לדרישת הגינוי שב כאמור אקוניס ודורש להפסיק את מהלך שחרור המחבלים. הוא מזכיר את התנגדותו למהלך מלכתחילה כפי שהביע את עמדתו גם בפורום שרי הליכוד וגם בתקשורת, אך כעת, לנוכח הטרור הרצחני לדבריו יש להודיע כי ישראל אינה מתכוונת לבצע את השלב הבא של השחרור.

כשנשאל אם אמירה שכזו יכולה להתקבל בזירה הבינלאומית, אומר אקוניס כי הטרור מביא לכך ש"הנסיבות השתנו ושינוי הנסיבות חייב להביא לשינוי מחשבתי ותודעתי אצלנו"

בדבריו דוחה אקוניס את דבריהם של שרי שמאל כדוגמת השר עמיר פרץ ולפיהם דווקא המשך המו"מ המדיני הוא המענה לטרור המבקש לקטוע את המו"מ הזה. לדברי אקוניס אמירות מעין אלה מזכירות את האמירות שליוו את ישראל באמצע שנות התשעים כאשר אזרחי ישראל היו תחת מתקפת טרור רצחנית.

עוד מוסיף אקוניס ומברך את ראש הממשלה על החלטתו לאפשר את אכלוס בית המכפלה במענה מיידי לרצח בחברון, אך מעיר כי לטעמו נכון היה לאפשר מהלך שכזה עוד קודם לכן וללא קשר לאירוע הטראגי. "לא הייתה סיבה שלא יהיה כך קודם".

אקוניס מוסיף וקובע כי מעבר לבלימת שחרור המחבלים על ממשלת ישראל להחליט על הגברת ההתיישבות, בין השאר גם בחברון עיר האבות.

באשר ליכולת הישראלית לשווק מהלכים שכאלה בעולם אומר אקוניס כי הדברים מתחילים אצלנו, ולאחר שלישראל יהיה ברור מה היא רוצה למען עצמה ולמען ביטחון אזרחיה, היא תוכל לשווק את הדברים במסע שיווק שאינו מתנצל גם לעולם. להערכתו מתנגדיה הקבועים של ישראל ממילא לא ישתכנעו אך ידידותיה של ישראל יבינו את הקשר היהודי למקום כמו חברון שהייתה בירתו של העם היהודי עוד קודם לירושלים.

בהמשך הדברים נשאל ח"כ אקוניס אודות נאום בר אילן המתוכנן לאחר שובו של ראש הממשלה מניו יורק, נאום העשוי להציג עמדות הפוכות לחלוטין מאלה שלו. לדבריו כוונות ראש הממשלה אחרות בתכלית. "למיטב ידיעתי יהיה נאום בר אילן במובן הפיזי של המקום שבו יתבצע הנאום, אבל לא יהיה זה נאום בר אילן השני במובן התוכן. כך הבנתי לאחר בדיקה יסודית בלשכת ראש הממשלה".

למיטב ידיעתו של אקוניס בכוונת ראש הממשלה למקד את מסעו לניו יורק בסוגיה האיראנית ובשובו אין לו כל כוונה לחזור על עקרונות שתי המדינות, העקרונות עליהם דיבר בנאום בר אילן הראשון.