סגור ליהודים
סגור ליהודיםתנועות המקדש

מאות יהודים שהגיעו הבוקר להר הבית נדהמו לגלות בשער מודעה של המשטרה לפיה הר הבית יהיה היום סגור לכניסת יהודים, כך נמסר מהמטה המשותף של תנועות המקדש.

אוטובוסים מלאים ביהודים מכל רחבי הארץ שהתכוננו לעלות הבוקר להר וערכו את כל ההכנות ההלכתיות הנדרשות, נוסעים כעת לכיוון ירושלים כשנוסעיהם מתלבטים אם להמשיך בדרכם.

"מדובר בצעד מתנכל של המשטרה נגד העולים היהודים להר הבית, בעוד מאות ילדים עושים את דרכם אליו מכל הארץ עם הוריהם, לאחר שתיאמנו את עלייתנו עם המשטרה" טוענים העולים, "הבוקר תוכננה עליית ילדים המונית למקום הקדוש. והמשטרה הפרה בכך פעם נוספת התחייבות של מפקד המחוז בוועדת הפנים של הכנסת לפתוח את ההר ליהודים ללא הפרעות בחול המועד".

נציין כי גם חברת הכנסת שולי מועלם נמצאת על אחת האוטובוסים הנוסעים להר הבית.

יו"ר מטה ארגוני המקדש, אביעד ויסולי, אמר הבוקר כי "הכשלון של המשטרה לאבטח את כניסת היהודים היום להר הבית, דורש דיון דחוף בהחלפת המשטרה בהר הבית בחברת אבטחה מקצועית שתתן מענה לצרכים הייחודיים של עולי הרגל. המשטרה מוכיחה שוב ושוב שאין ביכולתה לאבטח כניסת יהודים חופשית להר הבית".

לדבריו, "לאחר שהמשטרה סגרה את ההר ליהודים בימי הראמדאן, היא היתה חייבת לפתוח אותו בחג ליהודים בלבד, כדי לאפשר כניסה חופשית לכל יהודי, ללא כניעה לטרור המוסלמי במקום".