לא מודאג. דני אילון
לא מודאג. דני אילוןפלאש 90
סגן שר החוץ דני איילון התייחס אחר הצהריים (רביעי) לנאומו של נשיא איראן בעצרת האו"ם.
 
"נאום נשיא אירן רוחאני אמש בעצרת הכללית של האום, מוכיח שוב כי המדיניות והכוונות של משטר האיתולות בטהרן לא השתנו וכל מטרתו היא להסיר את הסנקציות הבינלאומיות הקשות שהורסות את כלכלת אירן", אמר אילון.


"נאומו של רוחאני היה ציני, צבוע ומלא שקרים עד כדי אבסורד. רוחני ניסה להציג את איראן כמדינה שוחרת שלום ומגינת זכויות אדם. אסור ללכת שולל אחרי מילים יפות המנסות לחפות על משטר האימים בטהרן שרומס זכויות אדם, רוצח את מתנגדיו, מפעיל טרור בינלאומי, וממשיך ללא לאות בתוכנית הגרעין המהווה סכנה ללום העולם ויציבותו".


"דווקא היום חשוב מתמיד להמשיך ולחשוף את פשעי איראן, להתמיד ואף להחמיר בסנקציות נגדה כי כך ניתן לגרום לשינוי במדיניותה ולהבטיח שלום וביטחון ויציבות במזרח התיכון ובעולם כולו".
 
אילון שכיהן בעבר כשגריר ישראל בארצות הברית אמר כי על הקהילה הבינלאומית להציב תנאים ברורים למשטר האייתולות: הפסקה מידית של העשרת האורניום, הוצאת כל האורניום המעושר מאיראן, פירוק מתקני הגרעין בפורדו ובאראק, הפסקת ייצור הצנטריפוגות, קבלת משטר פיקוח אפקטיבי. "רק עמידה בתנאים אלו תביא לשינוי גישה כלפי איראן ולא פטפוטים אירנים באו"ם".