כך נלחמה המשטרה בשלשלאות של אלברט
צילום: הקול היהודי

בית המשפט קבע היום (רביעי) כי יוארך מעצרו של בעז אלברט ביומיים בלבד, עד יום ו' הקרוב, זאת למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו ב-9 ימים.

כזכור, בעז אלברט, תושב יצהר שחושמל על-ידי שוטרים באמצעות אקדח טייזר בחודש שעבר, נעצר אמש (ג') על רקע הפרת צו הרחקה, במהלך חגיגה שנערכה לכבודו- גם הפעם תוך שימוש בכוח רב ואלימות פיזית קשה של השוטרים. המעצר ארך לא פחות מ-4.5 שעות, במהלכו כפת את עצמו אלברט למתקן ממנו השוטרים הצליחו להתיר אותו רק באמצעות שימוש בכלים הנדסיים כבדים. כמו כן, המעצר היה מלווה גם באלימות פיזית כלפי תושבים פאסיביים שנכחו במקום.

"שלוחי רסן, אלימים ומלאי זעם מתמיד חזרו השוטרים לסורם אמש ושבו על מעשי האיוולת שגררו ביקורת ציבורית כה נוקבת בחודש האחרון" אמר אחד המתיישבים. "הם פשוט היכו מתיישבים תמימים שנכחו במקום, משכו בכוח ילדים קטנים ודחפו אל הקרקע נשים. הם לא למדו כלום מהעבר. חוסר הרגישות זועק לשמיים"

מקורביו של אלברט טוענים כי למרבה ההפתעה, גם השוטר שחשמל את אלברט לפני כחודש היה מעורב במעצר, זאת על-אף שהתנהגותו גררה ביקורת ציבורית נוקבת נגד היד הקשה שבה משתמשת המשטרה כלפי עצורים שאינם מתנגדים למעצר. " במשטרה לא הסיקו את המסקנות מאירועי הטייזר" אמר אחד הנוכחים במקום " אותו השוטר שחשמל אותו בחודש עבר הושעה לזמן קצר בלבד –ו"זכה" לעצור פעם נוספת את אלברט אמש. זהו הסדין האדום שהמשטרה החליטה להציב לעיני הנוכחים: אל תתעסקו איתנו".

במהלך העימותים נפצעו 5 תושבים, אחד מהם ילד בן 9 שספג אגרוף בפניו מאחד השוטרים. כמו כן, נעצרו שלושה מתושבי המקום.

שמואל (זנגי) מידד, מייסד עמותת "חננו" המייצגת משפטית של אלברט, מסר "המשטרה יצאה למסע אלים נגד אוכלוסיה שלמה. נדמה שהביקורת הציבורית כנגד האלימות הקשה שהם מפעילים כלפי עצירים בכלל, ותושבי יש"ע בפרט- רק מדרבנת אותם להשתלח אף יותר בעצירים. למדנו היום כי הטייזר הוחלף במכות אגרוף. תשובתו של ביהמ"ש הממסמסת את בקשת המשטרה להארכת המעצר של אלברט ב-9 ימים וממירה אותו לפרק זמן כה קצר- רק מנכיחה את חוסר הפרופורציה בתגובה האלימה של משטרת ישראל".