ציפי לבני
ציפי לבניצילום: פלאש 90

שרת המשפטים, ציפי לבני, נאמה אמש (מוצ"ש) בפני כינוס של שדולת השמאל היהודית J Street, זאת בעוד ראש הממשלה נתניהו עושה את דרכו לארה"ב.

לבני ביקשה לגייס את פעילי השדולה, המוזוהים בחלקם עם עמדות שמאל קיצוני, לפעולה למענה של ישראל, "אפשר לאהוב את ישראל וגם לחתור לשלום. ויותר מזה – אלה שאוהבים את ישראל חייבים להיאבק למען השלום. הדרך היחידה לשמור על ערכי ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית היא באמצעות אימוץ הרעיון של שתי מדינות לשני עמים".

לדבריה, "המילים ישראל ושלום אינן הפכים. מטרתנו היא לתרגם מילים אלה למציאות, בה ישראל חיה בשלום ובבטחון. יש מי שעבורם זה נראה כמו חלום, אז האחריות שלנו היא להפוך את החלום הזה למציאות. וכפי שהמילים שלום וישראל הולכות יד ביד, כך גם המילים שלום ובטחון. איש לא צריך לבחור בין השניים, וגם ישראל לא צריכה לעשות זאת, וגם לא תעשה זאת. בחדר המשא-ומתן אני נאבקת גם על צרכיה הבטחוניים של ישראל, ואני מבקשת מכם, הקהל המיוחד הזה שכאן, שבמאבקכם למען השלום לא תנטשו את צרכיה הבטחוניים של מדינת ישראל".

לבני הדגישה, כי "המזרח התיכון הוא לא חלק מאגדה הוליוודית, והשכונה הקשה בה אנו חיים לא תהפוך לקלה יותר ברגע שייחתם ההסכם. בפעם האחת שניסינו להשליך את המפתחות לצד השני ולקוות לטוב – בעזה – קיבלנו בתמורה טרור מבית חמאס. התשובה היא לא לוותר, אלא לחתור להסכם עם מי שכן מעוניין לסיים את הסכסוך, הסכם בו אנו מתעקשים על צרכינו הבטחוניים".

"אני מאמינה בדיאלוג פתוח בין ישראל ליהדות התפוצות. יכולות להיות לנו דעות שונות וזה אכן המצב – זה חלק מהיותנו יהודים. אולם אני מאמינה שכולנו צריכים להיות מאוחדים סביב נושא אחד: צה"ל. אני לא מוכנה לקבל השוואה בין טרוריסט המכוון את פגיעתו בילדי בית-ספר ובין חייל שמגן מפני טרור. בכל מלחמה ישנם נפגעים בעורף, וכאבה של אם יהודיה על מות ילדיה זהה לזה של אם פלסטינית. אבל אני יודעת שחיילים ישראלים יעשו הכל כדי למנוע את מותם של חפים מפשע", הוסיפה לבני.

לדבריה, "אני יודעת זאת בוודאות כי אלו שני בניי וחבריהם, ואני יודעת על אילו ערכים הם גדלו ושהם פועלים לפי ערכים אלה כשאנו שולחים אותם להגן על משפחותינו. אני גאה בכל אחד ואחת מהם, וגם אתם צריכים להיות גאים".