תג מחיר ערבי באבו תור
תג מחיר ערבי באבו תורצילום: פלאש 90

בית משפט השלום לנוער בירושלים האריך הערב (ראשון) את מעצרם של שני הנערים החשודים בחבלה במזיד של שמונה כלי רכב של ערבים ויידוי חפצים על רכבים חולפים באופן שעשוי לסכן חיים בסמוך לקבר שמעון הצדיק בירושלים.

מעצרו של קטין אחד הוארך עד מחר, ומעצרו של השני הוארך עד יום רביעי. השופט דחה את בקשת המשטרה להאריך  את מעצרם בעשרה ימים.

השניים, על פי טענת המשטרה, חרטו על כלי רכב של ערבים תושבי המקום באמצעות מפתח ומברג וכרגע נחקרים ביחידה לחקירת פשעים לאומניים במחוז ירושלים תוך שיתוף פעולה מלא עם חוקריהם.

קרוביהם של הנערים התלוננו על תנאים קשים בהם הוחזקו הנערים, כשאחת מהתלונות היא שאחד מהנערים נאלץ להעביר את הלילה בשינה על כיסא ונמנע ממנו להתייעץ עם עו"ד. כמו כן, נטען כי אחד מהנערים אף נאזק במקום ציבורי על-אף שהוא קטין וזאת בניגוד לחוק.

עו"ד מטעם עמותת "חננו", איתמר בן גביר אמר היום, "אין גבול למניפולציות של משטרת ירושלים בכלל ושל היחידה לפשיעה לאומנית בפרט.הם הפכו מעשה קונדס של קבוצת ילדים ששורטים כלי רכב לאיזשהו אירוע בקנה מידה של רצח. רק באירועים חמורים כמו רצח או אונס מבקשים הארכות מעצר של 10 ימים וטוב עשה בית המשפט שלא נעתר לבקשה".

"אני סבור שמבקרה שלנו היה צריך לשחרר למעצר בית. המשטרה מפעילה מדיניות סלקטיבית ואכיפה בררנית: אם היה מדובר במקרה הפוך בו ערבי שורט רכבים של יהודים המשטרה לא הייתה עוצרת קטינים ולו ליום אחד", הוסיף בן גביר.