נתניהו לאו"ם: אם נצטרך - נתקוף לבד

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם בעצרת האו"ם ותקף במילים חריפות את מדיניותה של איראן, אשר לטענתו עושה שימוש במתינותו לכאורה של רוחאני כדי להמשיך בתכנית הגרעין.

נתניהו הזכיר בפתח הנאום, כי הידידות בין העם היהודי לעם הפרסי הולכת אחורה עד להצהרת כורש, וכי ידידות זו נמשכה עד למהפכה האסלאמית באיראן.

נתניהו ציין, כי כל נשיאי איראן, שמרנים ומתונים, כפופים כולם למנהיגים הרוחניים, חומייני ואחריו חמינאי. "גם הנשיא הנוכחי רוחאני אושר כאחד משישה מועמדים על ידי האייתולות. רוחאני ניסח את האסטרטגיה שאיפשרה לאיראן לפתח נשק גרעיני תחת מעטה של דיפלומטיה".

"אני יודע שרוחאני לא נשמע כמו אחמדיניג'אד, אולם אנחנו יודעים שההבדל היחיד ביניהם הוא שאחמדיניג'אד הוא זאב בעור של זאב ואילו רוחאני הוא זאב בעור של כבש", הוסיף נתניהו.

נתניהו תקף גם את נסיונו של רוחאני לשוות תדמית דמוקרטית לאיראן, "רוחאני עמד על במה זו ושיבח את הדמוקרטיה האיראנית, אולם המשטר האיראני הוא זה אשר כולא ומוציא להורג מתנגדי משטר. המשטר האיראני הוא זה שתומך במשטר אסד הטובח באזרחיו. רק בשנה האחרונה היתה איראן אחראית ל-25 פיגועים בחמש יבשות". נתניהו הזכיר גם, כי "רק לפני כמה חודשים ניסתה איראן לפגוע בשגריר הסעודי בניו יורק, רק לפני חמישה שבועות נתפס מרגל איראני בתל אביב".

"הייתי רוצה להאמין לרוחאני אבל אני לא מאמין לו" קבע נתניהו והסביר, כי "העובדות הן עניין מתיש אולם העובדות הן שהמציאות באיראן סותרת את הרטוריקה המתונה של רוחאני".

בשלב זה הפנה נתניהו כמה שאלות רטוריות, "רוחאני עומד ומספר לנו שכל תכנית הגרעין שלה מיועדת רק למטרות שלום. אתם מאמינים לכך? כדאי שתשאלו כמה שאלות פשוטות. מדוע מדינה שרק רוצה שימוש גרעיני אזרחי מקימה מתקני העשרת אוראניות תת קרקעיים? מדוע אותה מדינה שרוצה רק אנרגיה גרעינית למטרות שלום מפרה עשרות החלטות של מועצת הביטחון של האו"ם? מדוע אותה מדינה  מפתחת טילים בין יבשתיים שנועדו לנשיאת ראשי נפץ גרעיניים? התשובה פשוטה, מטרת תוכנית הגרעין של איראן איננה אזרחית".

"כורי מים כבדים, צנטריפוגות מתוחכמות, טילים המיועדים לשאת ראשי נפץ גרעיניים. זה לא שחסרות הוכחות שלאיראן יש תוכנית גרעין צבאית, חסרות הוכחות לכך שלאיראן אין תכנית כזו", קבע נתניהו.

לדבריו, "איראן נזהרה שלא לחצות את הקו האדום שסימנתי כאן בשנה שעברה, אולם היא מסוגלת לעשות זאת בזמן קצר. הסיבה לכך שהקו האדום לא נחצה היא הסנקציות. רוחאני שיטה בעולם פעם אחת והוא רוצה לעשות זאת פעם נוספת. הוא מאמין בכך שהוא יצליח במשימה בגלל צפון קוריאה".

נתניהו הבהיר בהמשך נאומו, כי אם תגיע איראן ליכולת גרעינית ישראל תגן על עצמה ואם היא תאלץ לעשות זאת לבד היא תעשה זאת לבד ביודעה שהיא מגנה בכך על רבים מאוד בעולם.