נפתלי בנט
נפתלי בנטהלל מאיר

שר הכלכלה נפתלי בנט שהותקף אתמול (רביעי) מילולית על ידי מספר בני נוער בצאתו מהאירוע של תנועות הימין בבנייני האומה, סבור כי זה המחיר שמשלם איש ציבור.

בראיון לגל"צ אמר בנט כי כבר מספר חודשים שמפגינים מחוץ לביתו, "כשאתה הולך להיות איש ציבור אתה צריך להיות מוכן לזה. אני מבין את כאב האנשים אך אנחנו פועלים בדרך שאני מאמין שהיא נכונה. אחיה בשלום עם זה שכמה אנשים יצעקו עלי".

בעניין גיוס חרדים אמר בנט כי אנחנו הולכים בדרך הנכונה "ומנטרלים פצצת זמן היסטורית שהיתה מתפוצצת בזמן הקרוב".

"כשאתה מאמין שאתה עושה את הדבר הנכון", הדגיש השר בנט, "אתה משלם את המחיר בשמחה".

על הקיצוץ בתקציבי הישיבות הבהיר בנט כי הבית היהודי פתר את הבעיה וכי הוא פחות אובססיבי בעניין הגיוס, "יותר חשוב לי שהם יצאו לעבוד  - גם חרדים וגם נשים ערביות".

בנט סבור כי נאום נתניהו באו"ם היה מהלך נכון "האירנים רוצים לרמות את העולם והעולם רוצה לעבור לנושא הבא ולכן צריך לשים מראה על המציאות ולהציב את העובדות. זה חלק ממסע ארוך שלא יהיה קל אך המסע הביא לסנקציות שהביא את איראן לשולחן המו"מ", הוא ציין כי בכנסת ישראל אין אופוזיציה בעניין האיראני וכולם עומדים מאחורי ראש הממשלה.

שר הכלכלה התייחס גם למצב הכלכלי בארץ ולסגירת מפעלים. בנוגע למפעל 'נגב טקסטיל' הדגיש בנט, "לא הפקרנו אלא ההיפך. יש 45 עובדים במפעל, ולצערי המפעל כושל ומדינה לא יכולה להיות גורם חילוץ למפעלים כושלים, ולכן הצענו להם הסכם והלוואה לפי הצורך, אלא שבעל המפעל לא האמין במפעל של עצמו".

הוא ציין כי הם מטפלים פרטנית בכל אחד מהעובדים, "דיברתי עם 'רב בריח', 'סודה סטרים' ועוד על מנת למצוא פתרונות לכל עובד. המדיניות היא לטפל בעובדים אך לא לתת כסף לבעלים שלא מאמינים במפעל".

הבית היהודי הגיע להסכמה עם הסיעות החרדיות כי מבנה מועצת הרבנות הראשית שהיה אמור להשתנות בקרוב, ישאר על כנו. בנט הסביר את המהלך בכך שאי אפשר לשנות תוך כדי בחירות את החוק, "לא נשנה חוקים תוך כדי משחק".