רעייתו של גנדי על קבר בעלה
רעייתו של גנדי על קבר בעלהפלאש 90
חבר הכנסת זבולון כלפה השתתף היום (ה') בטקס הממלכתי לזכרו של השר והאלוף במיל' רחבעם זאבי (גנדי) הי"ד.



כלפה, תושב גוש קטיף לשעבר, ליווה את גנדי פעמים רבות בביקוריו בגוש.


"גנדי היה ידיד גדול של הגוש לאורך כל שנות ההתיישבות, החל מהיסוד של היאחזות הנח"ל בנצרים דרך המשך התבססות ההתיישבות, גנדי היה שותף חבר שביקר והכיר את הצרכים של המתיישבים מקרוב".


ח"כ כלפה התייחס לדברים שהשמיע פלמח זאבי, בנו של גנדי, בטקס האזכרה. "פלמח סיפר שכאשר חרט על השיש של הקבר את המילים 'אלוף נעוריה של המולדת' היה ברור לו שלתואר שכזה הוא יקבל הסכמה מקיר אל קיר של כל שדרות העם, מה שלא היה קורה אילו חלילה הזכיר במשהו את משנתו הפוליטית של אביו".


זאבי הי"ד היה אלוף בצה"ל, חבר כנסת מטעם מפלגת מולדת ושר בממשלה ישראל. בשנת 2001 נרצח על ידי שלושה מחבלים פלסטינים, אנשי החזית העממית.


"צובט את הלב לראות את היחס בציבוריות הישראלית, בתקשורת, לאיש היקר הזה, מה שלדעתי הוא פועל יוצא של חוסר היכולת שלנו כעם לנהל דיון דיאולוגי אמיתי", טען כלפא.


לדבריו, גנדי הי"ד מסר את נפשו במשך עשרות שנות על תקומתה של מדינת ישראל, "אבל ברגע שהביע דעתו שלמען המשך קיומה של המדינה יש רק פתרון אחד בלבד- פתאום הפכו אותו למוקצה מחמת מיאוס, לקיצוני. בשנים שהקריב ומסר את נפשו הכל היה לגיטמי ומובן מאליו אבל ברגע שהביע דעתו המבוססת על ניסיונו הצבאי והידע ההיסטורי והגיאוגרפי שלו- פתאום דעתו הפכה ללא לגיטימית ופסולה".


ח"כ כלפה עם בנימין, בנו של גנדי הי"ד