מסיבת העיתונאים בפסגות

בישוב פסגות התקיימה בצהריים (ראשון) מסיבת עיתונאים, בעקבות הפיגוע שאירע אמש בו נפצעה נעם גליק בת ה-9.

סגן שר החוץ, זאב אלקין, אמר "אני לא מופתע ממה שקרה פה וממה שקרה בשבועות האחרונים ביו"ש".

מי שנושא באחריות הישירה לפיגוע, אמר אלקין, זו הרשות הפלסטינית, "שלא יכולה להתחבא מאחורי גינויים באנגלית ובצורה רפה בניו יורק".

"מי שעוסק בהסתה בבתי הספר, קורא כיכרות על שמם של מחבלים ומשלם סכומי עתק למחבלים הכלואים בישראל, לא יכול להיות מופתע מאירוע כזה".

יש לתפוס את המחבלים ולהראות לצד השני שכך לא יזיזו אותנו, "לא נוותר על שום דבר תחת הלחץ והטרור".

אלקין הדגיש כי אין בעיה בדיבורים עם הרש"פ, "אך אסור לוותר בדיבורים האלה על שום דבר ולהבהיר לצד השני כי כשיש טרור יש יותר התיישבות".

סגנית שר התחבורה, ציפי חוטובלי, אמרה כי המציאות לא היתה רחוקה מהמקרה של משפחת פוגל באיתמר, "צריך לגדוע יד מכוונת שבאה במטרה לייצר שפיכות דמים של הורים וילדים חפים מפשע".

"אנחנו במציאות שאנחנו לא סובלים אותה. עברנו את יאסר ערפאת ויש לו יורש שלא נופל ממנו בתמיכתו בארגוני הטרור". היא קראה לנתניהו למנוע שחרור מחבלים, "יש מקום לומר שיש הונאה איראנית ויש הונאה פלסטינית ולהגיד לעולם שאין מגעים מדיניים כל עוד יש טרור".

היא תקפה את הח"כים הצפויים להיפגש מחר עם אבו מאזן, "מדובר בהתנהלות שפוגעת בממשלה שרוצה להלחם בטרור. הוא פוגע במאבק הלגיטימי שלנו למען ביטחון האזרחים".

סגן השר, אופיר אקוניס, פתח באיחולי החלמה לנעם גליק שנפצעה בפיגוע ואמר כי מדובר בנסיון רצח לכל דבר. הוא הוסיף כי "כמו שילדי תל אביב, ירושלים וחיפה ראויים לחיות בביטחון, כך גם ילדי פסגות".

הוא תקף את הרשות הפלסטינית שלא גינתה את הפיגועים בשבועות האחרונים, "אבו מאזן מדבר על מדינה פלסטינית נקייה מיהודים".

"הדבר הראשון שצריך לעשות זה לבלום את המשך שחרור המרצחים", אמר אקוניס שציין כי הממשלה מאותגרת באתגרים ענקיים ואחד מהם זאת ההתגרות מצד הרשות הפלסטינית.

ראש מועצת בנימין, אבי רואה, אמר כי התושבים חזקים ואיתנים והוסיף כי הכתובת כתובה על הקיר, "חבל שיש כאלה שאינם קוראים את הכתובת על הקיר ומשחררים מחבלים".