הר הבית סגור ליהודים. ארכיון
הר הבית סגור ליהודים. ארכיוןפלאש 90

יהונתן טל, תושב בית חגי המתנדב במד"א, הגיע הבוקר (ראשון) אל שערי הר הבית כשעליו מעיל של הארגון ועליו רקום, כידוע, מגן דוד אדום גדול בגב וסמל המגן דוד בקטן בקידמתו.

בשיחה עם ערוץ 7 מספר טל כי לא שיער שהמעיל יהווה בעיה עבורו, אך מסתבר שטעה.

"עליתי להר כהרגלי. היה מזג אוויר קריר אז הגעתי עם המעיל", היא מספר ומציין שהמקום היה גדוש בתיירים ולאחר שאלה נכנסו הגיע תורו להיכנס אך שוטר קרא לו והורה לו להסיר את המעיל. כששאל מדוע ניסה השוטר לטעון כי אלו הנהלים וההוראות.

טל מצידו לא קיבל את התשובה ותהה אם ההוראות אוסרות עלייה להר עם מעיל. "הוא (השוטר) ניסה למשוך את זה קצת אבל בסוף הוא נאלץ להודות שבעקבות המגן דוד אני אאלץ להשאיר את המגן דוד".

בדבריו מציין טל ומזכיר את הצעדים שביצעה הנהלת מד"א על מנת להתקבל לארגון הצלב האדום ובכך למעשה לקבל הכרה בינלאומית. זאת לבד מהעובדה שכמתנדב של הארגון באזור בית חגי מזדמן לו עצמו לא פעם לפעול בשיתוף פעולה עם אנשי 'הסהר האדום', והנה דווקא בכניסה להר הבית נמנעת ממנו כניסה למקום עם המעיל ועליו הסמל הלאומי.

לאחר אותו דין ודברים עם השוטר נאלץ טל להסיר את המעיל ולקבל אותו בחזרה רק לאחר השלמת הסיור במתחם ההר. כשהוא מסכם את האירוע ממהר טל להגיע למסקנה המתבקשת לטעמו והיא ש"רק לחץ של הרבה אנשים יוכל להועיל. אם כל אחד מאיתנו יקדיש בוקר אחד פעם בחודש ויעלה להר, אחרי הטבילה וההכנות הנדרשות, זה ישנה את המצב ויביא למציאות נורמאלית שבה יהודים שולטים בהר הבית".