הרב עובדיה ישי נתניהו
הרב עובדיה ישי נתניהופלאש 90
חבר הכנסת אלי ישי, יו"ר ש"ס לשעבר, סיפר הבוקר (שלישי) על ההכרות רבת השנים עם מורו ורבו, הרב עובדיה יוסף זצ"ל.



"את מורי ורבי הרב עובדיה יוסף הכרתי לפני עשרות שנים, כשהייתי נער, תלמיד בישיבת פורת יוסף בירושלים. כבר אז היינו יוצאים אחריו לבית הכנסת בשכונת הבוכרים כדי לשמוע בשקיקה ובהתפעלות את דברי התורה שלו", נזכר ח"כ ישי.



לדבריו, ההכרות העמוקה ביניהם החלה עוד לפני שהתמנה הרב יוסף לרב ראשי לישראל ולפני הציבור הרחב התוודע לחכמתו ולבקיאותו.



"זה היה ייחודו: הוא היה רבן של ישראל. רבם של פשוטי העם ורבם של תלמידי חכמים", סיפר ח"כ ישי בעמוד הפייסבוק האישי שלו, "מן העם בא ואל העם חזר גם לימים, כשזכיתי לעמוד לצד הרב כאשר הקים את ש"ס וכאשר הפקיד בידיי את משרד הפנים, זכיתי לשוב ולהכיר את ענוותנותו שלא נפלה מגאונותו".



ח"כ ישי מספר כי פעמים רבות פנה אליו הרב עובדיה בבעיות שונות של עם ישראל. "הוא היה קשוב למצוקתו של כל אדם. כשהיה מעלה את מצוקתו של הפונה, היה הרב פורץ בבכי וכשהצלחתי לסייע לנזקק, היה הרב עובדיה מזיל דמעות שוב- אך הפעם בשמחה ובאושר.



"לא פחות משהיה נערץ על כולם, היה אהוב, איש ענק ועניו, ולא פחות מכך, פוסק אמיץ. 50 ספרי הלכה חיבר הרב עובדיה יוסף, ויותר מהיכולת העצומה, מה שמעורר התפעלות היא איכות הפסיקות", אמר ח"כ ישי והדגיש כי הרב עובדיה לא פחד מאיש אלא רק מהקדוש ברוך הוא.


"מן העם בא ואל העם חזר" (פלאש 90)


ח"כ ישי מזכיר את פסקיו האמיצים של מורו ורבו. "אומץ ליבו כפוסק בא לידי ביטוי בפסיקות הנועזות שבהן לא חשש להקל במקום שאחרים החמירו. פסקי הלכה נועזים ומנומקים שהתירו עגונות, שהכירו ביהדותם של יהודי אתיופיה, שסללו את דרכם של גרים ליהדות ועוד. עליו נאמר: 'לא תגורו מפני איש'.



"זכה דורנו במתנה יקרת ערך, יקרה מפז", סיים ישי, "נשבר לבנו כשנאלצנו להחזירה".