עמיחי מרחביה
עמיחי מרחביהמשפחת מרחביה
טוראי יאיר מרחביה, בן 21 מעלי, שאחיו הגדול, סגן עמיחי מרחביה ז"ל, נהרג במלחמת לבנון השנייה, סיים השבוע בהצלחה מסע כומתה בחטיבה החומה כחייל בסיירת גולני. כך דווח הבוקר ב"ישראל היום".

עמיחי ז"ל, אחיו הבכור של יאיר, השתתף בקרב בבינת ג'בל, שבו נהרג גם רס"ן רועי קליין ז"ל, שקפץ על רימון על מנת להציל את חבריו. "עמיחי נהרג כשהסתער לעבר מחבלים", ציין השבוע טוראי יאיר, "אבא שלי חקר את הקרב לפרטי פרטים והוא מעביר את מורשת הקרב ליחידות בצבא ולבני נוער בבתי ספר. הוא הגיע גם אלינו ודיבר איתנו על זה". 

לפי יאיר, "כולם יודעים שאחי נהרג, אבל לא הייתי צריך יחס מיוחד או התחשבות. כולם מכירים את הסיפור וזו תחושה טובה שהחבר'ה מתחברים ומכירים את הקרב של אחי".

יאיר אמר עוד כי "חטיבת גולני זו משפחה אצלנו בבית. יש לי אח גדול נוסף שהתגייס לגולני והיה לי טבעי מאוד להתגייס לחטיבה. היה לי ברור שאני רוצה גולני". יאיר היה צריך את אישור הוריו להתגייס לקרבי בעקבות האסון הכבד שחוותה המשפחה: "ההורים שלי תמיד תמכו בזה שאני אלך לקרבי. יש סוג של קושי כי הם איבדו בן במלחמה, אבל מעבר לזה ברור שזה מה שצריך לעשות. אין אנשים אחרים שיעשו זאת".

"אני זוכר שהיינו בסוף מסע הכומתה של עמיחי, ראינו אותו מגיע", סיפר השבוע יאיר, רגע לפני שיצא בעצמו למסע הכומתה המפרך, "אני מצליח עכשיו להתחבר יותר לסיפורים שסיפרו לי אז, כשהוא היה בצבא. אחרי מה שלמדתי אני מבין יותר טוב". לדבריו, "עמיחי היה האח הבכור. הייתי מתייעץ איתו על הכל. הוא היה מספר לי הרבה סיפורים מהצבא. אני בטוח שהוא היה שמח לשמוע שהלכתי בעקבותיו לגולני".