פצצת מרגמה
פצצת מרגמהפלאש 90

גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, חושפים את אחת מדפוסי הלחימה שיושמו במהלך מבצע "עמוד ענן" בסוף 2012. בסרטון וידאו נראה שיגור פצצות מרגמה ממקום מסתור לעבר העמדה הצבאית בנח"ל בנחל עוז.

כיסוי העמדה הנמצא בגובה הקרקע הוסתר למשך של פחות מעשרים שניות, ובפרק זמן זה שוגרו שלוש פצצות מרגמה ומיד הוחזר הכיסוי למקומו כדי למנוע איתור העמדה ע"י כלי טיס ישראליים.

עמדת שיגור פצצות המרגמה נחפרה בגובה של כשני מטרים בתוך הקרקע והיא מדופנת בבטון מכל צדדיה. עבודת החפירה מבוצעות ע"י גדודי אל-קסאם, המקבלים את המלט והברזל הנדרשים ליצירת הבטון באמצעות היבוא ממצרים דרך מערך המנהרות, וסביר להניח שגם באמצעות היבוא המגיע דרך מעברי הגבול עם ישראל,.בדרך דומה שוגרו גם טילי גראד לעבר ישראל ע"י חמאס וארגונים נוספים.

שיטת פעולה זו הועתקה מחיזבאללה, שיישמה בצורה מוצלחת מבחינתו במלחמת לבנון השנייה, ובכך הצליח להסתיר חלק מעמדותיה מהמודיעין של צה"ל, ועובדה אפשרה לו להמשיך לשגר טילים לעבר ישראל עד יומה האחרון של הלחימה.דפוס פעולה זה ממחיש את הקושי של צה"ל להתמודד עם ירי לעבר ישובים ישראליים המבוצע מעמדות חפורות באזור פלסטיני מאוכלס, והוא מחייב מאמץ מודיעיני גדול יותר באיתור מוקדם של עמדות הירי.

מילות השיר המנוגן על רקע תמונות שיגור פצצות המרגמה ותוצאות הפגיעה בצד הישראלי קוראות ללוחמי גדודי אל-קסאם להוסיף ולזעזע את ביטחונה של ישראל שאינו אלא אשלייה, וישראל עצמה היא בבחינת קורי עכביש.