חאלד משעל
חאלד משעלצילום: פלאש 90
המשרד הפוליטי של "צבא האסלאם", מסגרת תיאום עליונה של יותר מ-50 ארגוני מורדים לוחמים בסוריה, מותח ביקורת נוקבת על מנהיג חמאס, ח'אלד משעל בעקבות נאומו שנשא לא מכבר בוועידה אסלאמית שעסקה בירושלים.

קיצפו של "צבא האסלאם" יצא בעיקר על דבריו של משעל, לפיהם לעמים זכות להתקומם, אך עליהם לעשות זאת בדרכי שלום, על הגדרתו את המצב בסוריה כמלחמה עדתית לה הוא מתנגד באופן עקרוני ועל המלצתו לארגוני המורדים להפנות את הרובה שלהם לעבר פלסטין.

בהודעה רשמית שפרסם לועג "צבא האסלאם" למשעל באומרו שהוא כנראה ביקש לקבל "תעודת יושר בינלאומית על חשבון הדם הסורי" ולרצות את איראן בניסיון לקבל ממנה סיוע כספי. לא יהיה הדבר בגדר הפתעה, נאמר בהודעה, אם משעל יחליט להעתיק את מטה חמאס לטהראן.

"צבא האסלאם" הבליט את ההבדל העצום בין משעל לבין מנהיג  התנועה האסלאמית בישראל ראיד סלאח, שאמר כי "שחרור אל-אקצה יתחיל משחרור דמשק".

בסיפא של ההודעה ציין "צבא האסלאם", כי הארגון משוכנע שעמדות משעל אינן מייצגות את האנשים הנאמנים לדרך בתנועת חמאס, וכי בניגוד למשעל ש"סחר בבעיה הפלסטינית ובדם של בני האומה" האסלאמית "צבא האסלאם" יוסיף לפעול לשחרור אל-אקצה.

הארגון המליץ למשעל "המקיים את ג'יהאד המשרדים" שלא להשיא עיצה לאלה הנלחמים בשוחות, והוסיף כי "צבא האסלאם" רואה עין בעין עם העם הפלסטיני את האויב המשותף, אך הוא יודע להגדיר את היעדים וסדרי העדיפויות, למי ומתי להפנות את קני הרובים.