קבר רחל
קבר רחלערוץ 7

ביום שלישי הקרוב יחול יא' בחשון - יום פטירת רחל אימנו ובקבר רחל כבר מתכוננים ליום זה ולעשרות אלפי בני האדם הצפויים לפקוד את המקום.

בראיון לערוץ 7 סיפר הרב יוסף שווינגר מ'המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים' כי החל מאמש (מוצאי שבת) החלו להגיע למתחם מאות רבות של בני אדם, "מספר ימים קודם ההילולא מתחילים להרגיש לחץ של אנשים שלא רוצים להגיע לצפיפות הגדולה של היום עצמו".

הוא ציין כי ההתארגנות הטכנית והארגונית למעשה הסתיימה, "הפקנו את הלקחים משנים עברו יחד עם מרחב מוריה במשטרת ירושלים, צה"ל, אגד, ארגוני ההצלה והחסד".

הרב שווינגר חשף כי השנה תותר לראשונה בשעות העומס, הליכה רגלית מכיכר 23 ועד למתחם הקבר  עצמו, זאת במטרה להוריד את הלחץ הכבד, מאחר והמתחם קטן וצר ולא יכול להכיל בבת אחת כמות גדולה של אוטובוסים.

עם זאת הדגיש הרב שווינגר כי לא תהיה אפשרות להגיע ברכבים פרטיים וכל רכב פרטי יופנה לחניון באצטדיון טדי ומשם יהיו שאטלים למתחם הקבר. בנוסף קו 163 של אגד יעבור גם ברחבי העיר במסלולו הרגיל במשך השנה.

"שעות לחץ זה דבר צפוי וצריך להתאזר בסבלנות", הוסיף הרב שווינגר והפנה בקשה לציבור הנשים, "עשו מאמץ שלא להתעכב יתר על המידה סמוך למצבת רחל. מי שהחליטה דווקא באותו יום לסיים את ספר התהילים שתתחשב בחברותיה הממתינות הרבה זמן בחוץ וכמה שפחות זמן להתעכב בפנים".

יש לציין כי בכל שנה עולה כמות המבקרים במקום ולמתחם קבר רחל מגיעים במהלך יום ההילולא כ-80,000 משתתפים כאשר כ-50,000 מתוכם הן נשים.