יום העיון
יום העיוןדוברות המשרד לשירותי דת
כחמש מאות בלניות מכל רחבי הארץ התכנסו היום (שני) ליום עיון ייעודי בנושא: "נשים, מקוואות ומה שביניהם".
 
יום העיון הייחודי ביוזמת המשרד לשירותי דת כולל הרצאות וסדנאות בתחום ההלכתי לצד נושאים כגון שירות ודילמות שונות אשר עולות במהלך העבודה השוטפת במקווה. 
 
את יום העיון פתחו סגן השר לשירותי דת ח"כ הרב אלי בן דהן ומנכ"ל המשרד אלחנן גלט. בין המרצים ביום העיון ניתן למצוא את הרב מנחם בורשטיין יו"ר מכון פועה, הרבנית שרה אליאסף וד"ר חנה קטן, אשר יעמדו על תחומי ההלכה, השירות והרפואה.
 
את היום יחתום מופע מצחיק ומרגש כאחד של תיאטרון ״פפריקה״ בליווי קטעי שירה. 
 
"יום העיון הוא חלק מתוך תוכנית אסטרטגית כללית של המשרד לשיפור ההון האנושי ושינוי תפיסתו של הציבור לגבי שירותי הדת . אנו מתכוונים לערוך ימי עיון דומים בתחומים נוספים ובכך, לשפר באופן משמעותי את השירות במועצות הדתיות בכלל ובמקוואות בפרט".
 
"בקרוב, נחל במיזמים נוספים שמטרתם להנגיש את המידע לציבור ובכך, להפוך את שירותי הדת לידידותיים, זמינים ומאירי פנים", ציין אלחנן גלט מנכ״ל המשרד. את יום העיון ארגן אגף מבני דת בראשותה של דבורה אייפרמן. 
 
"ללא ספק, זהו יום עיון חשוב, המוסיף ידע רב והכרחי אשר דילמות ושאלות שונות של הבלניות והטובלות כאחת באות לידי ביטוי ולידי מענה מקצועי והלכתי", הוסיף גלט.
 
לדבריו, "אנו בעיצומו של תהליך ארוך בו אנו רואים בחידוש המשרד לצד הוקרה, הערכה וחיזוק הקשר עם כל עובדי המועצות הדתיות בכללן הבלניות המסורות".