אריה דרעי
אריה דרעיחזקי עזרא
 
יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, חשף הבוקר (שלישי) את העומד מאחורי התמיכה החרדית במשה ליאון במירוץ לראשות עיריית ירושלים.

לדבריו, תמיכה בליאון תוביל לשיתוף פעולה בין החרדים לליברמן שיאפשר זעזוע בקואליציה. "משה ליאון הוא מועמד של ישראל ביתנו וזה לא סוד, מי שמריץ אות ודוחף אותו זה איווט ליברמן", אמר בראיון לרדיו "קול ברמה".

"אם הציבור החרדי לא יהיה מאוחד סביב מועמדותו של ליאון אני אומר לכם - אנחנו מאבדים את הסיכוי לפרק את הקואליציה בשלוש השנים הקרובות", אמר.

דרעי טען כי אי אפשר לדרוש מליברמן לפרק את הברית הקואליציונית בין לפיד ובנט כשאין תמיכה מובהקת בליאון. "ליברמן הוא הציר המרכזי בקואליציה הזאת, אי אפשר לפרק את הקואליציה בלי אביגדור ליברמן ואי אפשר לבוא לליברמן ולהגיד לו אנחנו מחסלים אותך פוליטית ולא הולכים עם המועמד שלך בירושלים".

דרעי הסביר "אין שום סיבה שמועמד דתי, ירא שמיים, שבניו בישיבות וחתניו בישיבות, אנשים שאנחנו מכירים אותו 30 שנה איש עשיה שכל זה אין שום סיבה שבעולם חוץ מאינטרסים אחרים לא יכול להיות שתהיה הפקרות בעולם החרדי וכל אחד יעשה מה שהוא רוצה אנחנו חייבים להסתכל בראיה ממלכתית. הציבור שלנו מתענה תחת גזירות נוראיות".

בהמשך התייחס דרעי לטענות לפיהן ניצל את העצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף לצרכים פוליטיים, "להגיד שאני מנצל את זכרו של מרן? אני בז לכל מי שאומר את זה. לעלות את זכרו של הנפטר ואת מפעליו... זה המפעל הגדול ביותר של מרן מה אנחנו מתביישים. ש"ס זה מרן ובלי מרן אין ש''ס בכלל".

על הפגיעה באלי ישי טען דרעי בראיון, "למען כבודו של מרן יש לי הרבה מה לומר אבל אני לא רוצה חלילה וחס להתעסק בדברים אחרים... חבל שמסיטים את הנושא... אתמול היתה ישיבת סיעה בביתו של מרן ישיבה כל כך חברית כל כך מאוחדת יש אחדות מאוחדת חבל להתעסק בדברים אחרים. אם יגיע הזמן נדבר גם על הדברים הללו אני לא רוצה להתעסק בזוטות ולא רוצה לפגוע בזכרו של מרן".