לוקח בחשבון תגובות נזעמות. הרב שי פירון
לוקח בחשבון תגובות נזעמות. הרב שי פירוןפלאש 90

שר החינוך הרב, שי פירון, נפגש הבוקר (שלישי) עם השר הפולני לענייני מיעוטים, מיכאל בוני, ושוחח עמו על ההחלטה לאיסור השחיטה הכשרה בפולין, עליה הוחלט לפני מספר חודשים במדינה. המפגש נערך במסגרת ביקורו של שר החינוך בפולין לציון 70 שנה למרד מחנה סוביבור.

השר פירון הביע את דאגתה הרבה של ממשלת ישראל באשר לאיסור השחיטה הכשרה בפולין ומההשלכות הבעייתיות הנובעות מהאיסור. פירון ביקש, כי ממשלת פולין תדאג להסדיר את הנושא בהקדם כדי לאפשר לקהילה היהודית החייה במדינה, לקיים את מנהיגיה הדתיים ללא הפרעה. השר פירון הודה לשר בוני על מאמציו לקדם פתרון מהיר לבעיה. 

השר פירון ציין, "ההחלטה על האיסור מעבירה לקהילה היהודית בפולין מסר, כי אינם יכולים לחיות במקום. זהו מדרון חלקלק, המתחיל בשחיטה הכשרה ועלול להתרחב להחלטות נוספות כנגד הקהילה היהודית. יש כאן פגיעה במהות החיים של היהודים בפולין. יהודים רבים תופסים את השחיטה הכשרה כמשהו אשר מעצב את זהותם. אני מאמין, כי שיתוף הפעולה עם פולין, כפי שקיים בנושאים רבים, יסייע בקידום פתרון לנושא".

השר בוני עדכן, כי הסוגיה נתונה כעת להחלטת בית הדין החוקתי של פולין, והביע תקווה שבית הדין יפסוק, כי ניתן יהיה להמשיך ולקיים שחיטה כשירה בפולין. השר בוני הוסיף, כי הוא פועל בנושא זה בהנחיית ראש הממשלה בפולין  לקדם פתרון לבעיה כדי לאפשר חופש פולחן ושחיטה כשרה בפולין.