טקס חניכת פארק שמיר
טקס חניכת פארק שמירבאדיבות קק''ל
פארק על שמו של ראש הממשלה יצחק שמיר ז''ל נחנך היום (שלישי) במעלה אדומים. 

בכך ממשיכה הקרן הקיימת לישראל במפעל ההנצחה של ראשי ממשלת ישראל שהלכו לעולמם.

עד היום הנציחה קק"ל מספר פארקים על שמם של ראשי ממשלה. כך לדוגמא, פארק דימונה נקרא על שם דוד בן גוריון, פארק שער הגיא נקרא על שמו של יצחק רבין ופארק על שמו של מנחם בגין הוקם בהרי ירושלים.

בטקס המרגש שהתקיים היום במעלה אדומים השתתפו שר החקלאות יאיר שמיר, בנו של ראש הממשלה שמיר, ויו"ר קק"ל אפי שטנצלר, שאמר כי "אני שמח להכריז היום, במעמד מיוחד ומרגש זה, בו נמצא עמנו, חבר יקר לעשייה,  שר החקלאות של ממשלת ישראל שהוא לפני הכול בנו של ראש הממשלה השביעי של מדינת ישראל, יצחק שמיר, שלזכרו מצאנו מקום ראוי ומדהים כפארק זה להנצחתו של האיש הגדול הזה, למרגלותיה של העיר ירושלים שכה אהב".

שטנצלר תיאר את שלבי הקמת הפארק, הנמצא כעת בראשית דרכו, "אבל עתיד להיות אחד הפארקים הגדולים ביותר בישראל שישרת לא רק את תושבי מעלה אדומים, אלא גם את המטרופולין ואת ירושלים כולה".  

שר החקלאות שמיר אמר במהלך הטקס כי "ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל ויו"ר קק"ל, אפי שטנצלר עמלו רבות על מנת להפוך חלום למציאות והצליחו להקים פארק לרווחתם של תושבי מעלה אדומים ומבקריה. 

"אבי, ראש ממשלת ישראל, יצחק שמיר, הכריז על מעלה אדומים כעיר בישראל בעת שכיהן כראש ממשלה וזו הייתה העיר הראשונה שהוכרזה ביהודה ושומרון. לכן טבעי שפארק זה  ייקרא על שמו. פיתוח מדינת ישראל בכלל, ויהודה ושומרון היו לאחד מעקרונותיו החשובים שלו והם מתממשים במעלה אדומים", סיכם שמיר.