בית שמש
בית שמשצילום: פלאש 90

במטה הבחירות של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול בירכו היום (רביעי ) על החלטת וועדת הפנים לפיה לא נמצאו ממצאים המצביעים על מעשי זיוף במשרד הפנים בכל הנוגע להעתקת כתובות על ידי חרדים לבית שמש.

"הוועדה גילתה כי אין מאחוריהם דבר וחצי דבר, אלא סיפורי בדים חסרי אחריות", אמרו במטהו של אבוטבול והוסיפו כי היה זה מעשה חסר סיכוי, בכדי לדחות את הבחירות בבית שמש, אחרי שבתנועת 'יש עתיד' העומדת מאחורי אלי כהן מרגישים כי הם הולכים להפסיד את הבחירות בבית שמש, וראש העיר משה אבוטבול יבחר ברוב גדול לכהונה שניה בראשות העיר.

במטהו של ראש העיר, מקווים כי הציבור בבית שמש מספיק חכם בכדי לעצור כל ניסון לפגוע בהליך הדמוקרטי של הבחירות. "חבל שאלו שרוממות הדמוקרטיה בגרונם שוכחים אותה בשעה שהם מגלים כי רוב הציבור בוחר בדרך אחרת", אמרו.

ח"כ דוב ליפמן מ'יש עתיד' תושב בבית שמש, דרש השבוע לקיים דיון מהיר בועדת הפנים של הכנסת על מה שכינה "תופעת אלפי חרדים שנרשמים לבית שמש באופן פיקטיבי, לצורך חיזוק המועמד החרדי לראשות העיר". יו"ר הועדה מן הליכוד ביתנו ח"כ רגב, הסכימה מיד לדיון מהיר שהתקיים היום.

ראשון המדברים היה עו"ד המייצג את הליכוד בועדת הבחירות בבית שמש, שסיפר על חמישים תושבים שנרשמו לדירה אחת. כאשר נשאל על ידי היועץ המשפטי לועדה, מדוע לא פנה למשטרה, אמר כי המשטרה מבקשת מסמכים ואין לו אותם. גם ח"כ ליפמן סיפר ששמע על אירועים מסוג זה אבל הודה שאין לו שום בסיס להוכיח אותם.

ח"כ ישראל אייכלר מחה על עצם השימוש בועדת כנסת להפצת עלילות שאין להם שום בסיס. "זה חלק ממסע התעמולה האנטישמית נגד החרדים בבית שמש וחבל שמשתמשים בועדות הכנסת לדרישה לביטול הבחירות בבית שמש וגיוס המשטרה, על בסיס שקרים", אמר.

ח"כ אורי מקלב טען שלא זו בלבד שאין רישומים כוזבים, אלא שפקידי משרד הפנים מקשים על החרדים דווקא, בבואם להחליף כתובת. זאת למרות שהם מביאים חוזים ומוכיחים שהם גרים שם.

"לאור הנתונים המקצועיים שהוצגו בפני הועדה הדיון בעיקר היה מיותר. יוזם הדיון רצה לקלל ויצא מברך", אמר והוסיף כי הגידול בשיעור התושבים בפנקס הבחירות לרשויות המקומיות בהשוואה למספרם בפנקס הבוחרים לכנסת נובע ממספר סיבות.