סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן (הבית היהודי), השתתף (ה') בטקס הנחת אבן הפינה למרכז לחינוך טכנולוגי בלבון שבגליל.

המרכז החינוכי מוקם בימים אלו במימון הקרן שהקים סטף ורטהיימר, שהשתתף גם הוא בטקס הנחת אבן הפינה יחד עם ראשי מועצות, מורים ותלמידים.

הקמפוס מיועד לתלמידים מכל רחבי הארץ ומהווה חלק מהחזון של ורטהיימר ליישוב הגליל ולחיזוק החינוך המקצועי. משרד החינוך בהובלתו של שר החינוך הרב שי פירון תומך בהקמת המרכז כחלק מתכנית כללית לקידום החינוך המקצועי והטכנולוגי בארץ.

מטרת התכנית היא לקדם חשיבה ופעילות יצרנית בחברה הישראלית, לספק תמיכה, קישורים, כיוונים ויצירה ספציפית בתעשייה, ולעשות זאת מן הפריפריה. המרכז ישמש מקום מפגש לתושבי הסביבה כעוגן יצירתי לפיתוח תכניות בשעות ובזמנים בהם הפעילות במרכזים השונים לא יתקיימו.

סגן השר וורצמן אמר בטקס כי "המיזם הזה מסמל יותר מכל את החשיבות של השילוב בין החינוך לטכנולוגיה. מעבר לכך, מיקומו דווקא בגליל ולא במרכז הארץ מסמל בעיניי את הציונות במיטבה, זו שמאמינה בעידוד ההתיישבות בנגב ובגליל וזו המאמינה במתן כלים שיאפשרו שוויון הזדמנויות לכל אחד ואחד".

על סטף ורטהיימר, מקים המרכז החינוכי, אמר וורצמן כי הוא מסמל עבורו את הציונות היפה והטובה, כלשונו. "איש שיודע לחלום חלומות אבל גם יודע להגשים אותם". וורצמן פנה לורטהיימר ואמר לו "אתה קובע עוד יתד חינוכית ומקצועית בגליל ובארץ ישראל. יתד המצטרפת למכלול עשייתך וזכויותיך, ועל כך תודתנו נתונה לך".

וורצמן הוסיף ואמר כי "בתפקידי כסגן שר החינוך, וכמי שכל חייו פועל בפריפריות השונות של החברה הישראלית, אני מאמין בהובלת מהלכים לקידום הפריפריות, להעצמתן, ולהעניק להם נקודת זינוק גבוהה אל תוככי החברה החינוך והתעשייה על כל המשתמע מכך.

"מעמד זה מהווה מודל ודגם ליכולותיה של הפריפריה להוביל מהלכים משמעותיים, ולהיות נס ודגל לכלל החברה הישראלית, כיצד לייצר תשתיות חינוכיות ומקצועיות ראויות, שתהיינה האדנים להמשך צמיחתה של החברה ושל התעשייה", סיכם וורצמן.