קלמונס בשדמה
קלמונס בשדמהנשים בירוק

חבר בית הנבחרים בדרום קרוליינה, אלן קלמונס, קיים ביום שישי בשדמה שבמזרח גוש עציון ביקור הזדהות וחיזוק להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון.

קלמונס, מלווה באשתו לאורה, סייר במחנה שדמה שהפך באחרונה למרכז תרבות ארצישראלית. השניים התרשמו מנחישות הפעילים המגיעים מרחבי הארץ ומתייצבים מדי שבוע במקום כדי להראות נוכחות יהודית.

קלמונס פנה לעשרות הפעילים שנכחו במקום וסיפר על ההתרגשות האוחזת בו כשהוא "מתהלך על אדמת הקודש שאותה נתן הקב"ה לעם ישראל". הוא הזכיר את העובדה שהקב"ה כרת ברית עם אברהם ונתן לו ולזרעו את הארץ, הוסיף והזכיר שהעם האמריקאי תומך בישראל ובזכותו ההיסטורית על הארץ.

ראשי תנועת 'נשים בירוק', יהודית קצובר ונדיה מטר, שיזמו את הביקור במקום ושומרות על קשר רציף עם קלמונס ערכו לו סיור במקום והציגו לו את הבנייה הערבית הבלתי חוקית שבמקום, בנייה שאינה זוכה למענה ראוי מצדם של רשויות האכיפה הישראליות.
בתום הסיור הודו לקלמונס על דבריו החמים, הגדירו אותו כ"ידיד אמת של ישראל", ידיד המכיר בעובדה שארץ ישראל ניתנה לעם ישראל על ידי הקב"ה. בהמשך האירוע העניקו השתיים לקלמונס כשי שטיח ארוג ועליו תמונת ירושלים ועליה הפסוק "למען ירושלים לא אשקוט".

לאחר הדברים נשא הרב זאב סולטנוביץ  הרצאה בפני עשרות המתכנסים על דמותו הייחודית של ר' לוי יצחק מברדיצ'ב. את דבריו פתח בדברי הוקרה לאורח ותודה על דבריו החמים והמרגשים. "זה לא מובן מאליו שנבחר ציבור מארה"ב ידבר בכזו אהבה על הברית של עם ישראל עם ארץ ישראל ועם הקב"ה", אמר הרב סולטנוביץ' והוסיף: "מי חלם בתקופת ר' לוי יצחק מברדיצ'ב שנגיע לימים כאלו".

נזכיר ונציין כי מזה שנים פועל אלן קלמונס בקרב אנשי ציבור אמריקאיים, מעצבי דעת קהל ופוליטיקאים בארה"ב במגמה להבהיר את זכותו של עם ישראל להתיישב בארצו ההיסטורית. על אף מתנגדים פרו פלשתיניים רבים בצמרת האמריקאית מביע קלמונס בכל זירה ומעל כל בימה את תמיכתו בהתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון. 

מעבר לפעילותו האישית עמל קלמונס כדי לפתוח זירות תקשורתיות ציבוריות ופוליטיות עבור אישי ציבור מראשי המתיישבים המגיעים לארה"ב על מנת להציג את עמדתם הלאומית והפוליטית מדינית. קלמונס מסייע רבות בארגון מפגשים עם בכירי ממשל ואנשי תקשורת מובילים עבור אורחיו מיהודה ושומרון.