הרב צוקרמן והרב דרוקמן
הרב צוקרמן והרב דרוקמןגולן צילום אירועים

בראיון ליומן ערוץ 7 מספר ראש ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, על דמותו של הרב אברהם צוקרמן זצ"ל שהלך הלילה לעולמו.

בראשית הדברים מזכיר הרב דרוקמן כי ההיכרות הראשונה בינו לבין הרב צוקרמן החלה כבר לפני 68 שנים בהיותו תלמיד בישיבת כפר הרא"ה, ימים בהם היה הרב צוקרמן זצ"ל ר"מ צעיר. "זו הייתה הישיבה בראשיתה, אבל גם לאחר מכן היינו בקשר קרוב ביחס לתנועת בני עקיבא וכל מה שקשור לישיבות בני עקיבא וגם כשהייתי כאן בישיבה באור עציון".

"הוא זה שכאשר הגיע לגבורות ביקש ממני להחליף אותו כיו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא לאחר שמאז הקמת המרכז הוא עמד בראשו. הוא פיתח את הישיבות והאולפנות", מזכיר הרב דרוקמן.

על הקשר בין תנועת בני עקיבא לרב צוקרמן מספר הרב דרוקמן כי הרב תפס מקום מרכזי בכל הכרעותיה של התנועה ובכל מוסדותיה. "הוא תפס מקום מרכזי בהנהלה הארצית ובוועידות בני עקיבא. הרב צוקרמן זצ"ל היה שם דבר בבני עקיבא. שום דבר לא נעשה בלעדיו. הוא היה מפתח בתנועת בני עקיבא".

הרב דרוקמן אינו מוצא את השעה הזו, זמן קצר לאחר פטירת הרב צוקרמן, כראויה לספר מהסיפורים הרבים החורזים את אישיותו. ,כתלמיד לא יכולתי בכוחותיי הדלים להכיר בגדלותו התורנית, אבל בוודאי יכולתי להכיר בפקחות שלו. לא זה הזמן לספר על כך. הוא היה פיקח מאוד. ידע להתהלך עם הנוער ולאמיתו של דבר הוא היה מנהל הישיבה ולא רק ר"מ לצידו של הרב נריה כראש הישיבה".

"הוא חותם דור של ענקים. אין ספק בכך. כל מה שבא אחר כך הוא כבר ליגה אחרת. אנחנו הפירות", אומר הרב דרוקמן וכשהוא נשאל אם ידענו להעריך ולכבד את הרב צוקרמן הוא סבור, שמוסדות הציונות הדתית ותנועת בני עקיבא ידעו להעניק לו את הכבוד הראוי לו.