חיילים בפעולה
חיילים בפעולהפלאש 90

כ-14 חיילים וחיילות משתתפים במשלחת צה"ל לדינר השנתי של סניף לוס אנג'לס של ה-FIDF, ארגון ידידי צה"ל. באירוע צפויים להשתתף כ-1200 בכירים בתעשיות השונות בארה"ב והמקושרים לקהילה היהודית או פעילים בה.

במהלך ביקורה בארה"ב תיפגש המשלחת עם תלמידי בתי ספר וסטודנטים מהקהילות היהודיות של החוף המערבי. בין הקצינים המשתתפים באירוע, מ"פ ביחידת מסתערבים דובדבן, סרן ז' (37) שגדל ומתגורר גם כיום בגוש עציון.

ליחידת דובדבן התגייס ז' בשנת 2007, שירת כלוחם ביחידה ויצא לקורס קצינים. לאחר הקורס, פיקד על צוות במשך שנה, שירת כסגן מפקד פלוגה והחל את הכשרתו למ"פ ביחידה. כיום הוא משרת כמפקד פלוגת ההכשרות של היחידה וממשיך לגדל את דור העתיד של לוחמי היחידה וצה"ל כולו.

"במהלך שירותי הצבאי השתתפתי במבצעים רבים שמטרתם הייתה ללכוד מבוקשים ולסכל פיגועים בזמן אמת", מספר ז' שהשתתף בין השאר גם במבצע ללכידת מבצע הטבח בבני משפחת פוגל.

ז' מוסיף ומציין כי עבורו מבצעים מסוג זה מקבלים משמעות נוספת. "עבורי להשתתף במבצעים אלו זו סגירת מעגל. בשבילי זה פשוט להגן על הבית, על המשפחה ועל המקום בו גדלתי. היום כשיש לי את ההזדמנות לתרום ולהגן על המקום בו גדלתי תחת האיומים השונים אני מבין את החשיבות של צה"ל דווקא במקומות המורכבים ביותר. וזה מה שאני לוקח איתי למשלחת, חשיבות הלגיטימציה של פעולות צה"ל במטרה להגן ולשמור על אזרחי המדינה".

באשר למשימה הבלתי שגרתית לה הוא צפוי במסעו לארה"ב, משימת הסברה, הוא אומר: "המשלחת היא ההזדמנות שלנו לייצג את הטוב שבצבא, את הצדדים שלא תמיד רואים מהקצה השני של העולם ואת החשיבות של העשייה שלנו בצה"ל".

הדינר בו תשתתף המשלחת יתקיים מחר (שלישי).