נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: פלאש 90

ח"כ מיכל רוזין (מרצ), הציגה היום הצעת האי אמון נגד הממשלה זאת בשל חוק המשילות.

רוזין אמרה כי "חוק המשילות למעשה אומר שיש קבוצות בכנסת שאנחנו לא רוצים לשמוע אותם. מול ממשלה כול כך כוחנית אנחנו זקוקים לבית משפט חזק. חוק משאל העם איננה דמוקרטית והיא פוגעת בדמוקרטיה. אנחנו קרובים לנקודת האל חזור".

השר נפתלי בנט, השיב להצעה בשם הממשלה ופנה לראשת האופוזיציה, שלי יחימוביץ' (העבודה), "האופוזיציה צריכה לזכור כי לא ממשלות יוצרות מקומות עבודה, החברות הן אלו שיוצרות מקומות עבודה".

השר בנט סיפר על היום שבו כמנכ"ל חברת הייטק נקלעה החברה למשבר "זה היה יום שחור בו נאלצתי לפטר וירדנו מ-70 ל-30 עובדים והיום החברה הזו מעסיקה 300 עובדים, ואם היינו מקבלים את הכלכלה המתוכננת שלכם, ולא היינו מפטרים, החברה הייתה נסגרת. בשיטה הפופוליסטית של האופוזיציה שמנסה להצר את ידיהם של חברות לקבל החלטות. ככל שתבריחו אותם, כך יהיה רע יותר".

"מה שמשנה זה לא הסיסמאות אלא העובדות. חברה מטקסס צריכה להחליט איפה תקים את החברה שלה, היא לא ציונית ולא תבוא לארץ בשם כך אלא בגלל איפה שיותר נוח ואיפה שיש הקלות במס. אם היא לא תבוא לפה - לא יהיו עוד אלפי עובדים במעגל הבא. לפי השיטה שלכם חברות מחו"ל לא יגיעו לישראל. אתם הפכתם להיות  פיגוע כלכלי למדינת ישראל. אתם מרחיקים חברות. אני יורק דם בשביל להביא משקיעים לפה. הם רואים שיש פה עדר שקופץ על כל מי שרוצה ליזום.  אם תמשיכו להבריח חברות בשביל הפופוליזם שלכם, נמצא פה גלי אבטלה שלא ידענו כמותם. תאמינו ביזמים. נרחיק את היזמים ונהיה כלכלה כמו בקובה".

השר בנט פנה לח"כ זהבה גלאון (מרצ) והאשים "התפיסות שלך כל כך מיושנות. תפסיקו לבלום יצירת מקומות עבודה. לא משמרים מפעל בכל הכוח גם אם הוא לא רווחי. אתם לא תתנו להגיון לפעול. תפסיקו להפחיד את המשקיעים. יש תפיסה כושלת לפיה יגיע שר התמ"ת או הכלכלה ויפזר צ'קים למפעל כושל ויש תפיסה חדשה, לפיה לא משמרים מפעל בכל הכוח, גם אם זה לא פופולארי. אנחנו לא זורקים כסף על מפעל כושל אלא משקיעים כסף בעובדים כדי שיוכלו לעבוד במפעל... אבל לא תתנו להיגיון לפעול".

השר בנט הוסיף בציניות, "יש לי פתרון מושלם כל העובדים יעבדו במגזר הציבורי, לא נצטרך יותר מגזר הפרטי, שהוא האויב. רוח האדם ליזום, האמונה שיוכל ליצור חזון  ולגייס משקיעים והחופש גם להיכשל, רק החופש הזה ייצר במדינה מקומות עבודה".

ח"כ איתן כבל (העבודה), הגיב בקריאת ביניים: תזכור שבזכות אותם עובדים יש לך את החברה שהחזקת, זה לא שחור ולבן".