בתום עשר שנים בהן נוהלה העיר לוד על ידי ועדה קרואה של משרד הפנים, תושבי העיר יצאו היום לקלפיות כדי לבחור ראש עיר ומועצה שיובילו את לוד בחמש השנים הקרובות.

יו"ר 'הבית היהודי' בלוד ומספר 2 ברשימה למועצת העיר, עמיחי לנגפלד, סיפר לערוץ 7 על התרגשות בקרב התושבים בכלל ובגרעין התורני בפרט.

"בחודשים האחרונים החלה להירקם תחושת התרגשות ברחובות העיר. אחרי שנים ארוכות בהן לא זכתה לוד לחגיגה דמוקרטית, הגיעה העת להצביע בבחירות מקומיות", סיפר לנגפלד, "עברנו מבית לבית ומתושב לתושב, וסיפרנו על 'הבית היהודי'".

בשלב זה, אומר לנגפלד, שיעורי ההצבעה בעיר נמוכים מאוד. "אבל צריך לזכור שאנשים הלכו היום לעבודה, אני בטוח שתוך זמן קצר נראה עליה באחוזים כי זה הכרחי לתושבי לוד".

לנגפלד סיפר על היערכות המפלגה לבחירות בעיר. "קהל היעד שלנו היה קודם כל אנשי הגרעין התורני ומשם התרחבנו לשאר תושבי לוד ששמחים לשמוע שיש נציגות לבית היהודי בעיר שיכולה לעזור להם יחד עם משרדי הממשלה הגדולים שנמצאים באחריות המפלגה".

הוא הזכיר כי 'הבית היהודי' בלוד הביעה תמיכה ביאיר רביבו, מועמד מפלגת הליכוד לראשות העיר. "זו תמיכה ערכית, אנחנו מאמינים בדרך של יאיר ומשוכנעים שיוביל את העיר בצורה אחראית". לנגפלד הזכיר כי "לוד היא עיר מורכבת. יש פה גם יהודים וגם ערבים. הטעות הכי קטנה עלולה להצית את חבית הנפט".

בתוך כך, בית משפט השלום ברמלה האריך ביומיים את מעצרם של שני החשודים בביצוע הירי לעבר עו"ד עבד אל כרים אזברגה, תושב לוד המתמודד בראש סיעה ערבית שנורה אמש בבטנו לאחר שיצא מחוג בית ברחוב הרב קוק בעיר. אזברגה, לשעבר יו"ר ועד הורי התלמידים הערבים בעיר, פונה במצב בינוני לבית החולים אסף הרופא.