מחכים לטסט? לצערנו, כנראה שבזמן הקרוב תיאלצו להמשיך לחכות.


על פי פרסום בערוץ 10, יו"ר איגוד בוחני הרישוי שלח מכתב לבוחנים והכריז על פתיחה בעיצומים עקב ביטול פגישה הנוגעת לתנאי העסקתם. הפגישה המבוטלת היתה אמורה להיות עם נציגים של משרד התחבורה והאוצר, ולעסוק בדרישתם של הבוחנים לקבל תנאים משופרים ועיגון תנאיהם בהסכם קיבוצי. 


נציין, שלא מדובר בשביתה מלאה: כל בוחן יבטל רק שני טסטים מדי יום, אך עדיין יש בכך בכדי לפגוע בצורה משמעותית בהליך מבחני הרישוי. בארץ ישנם כמעט 150 בוחני רישוי, והמשמעות היא שכל יום יבוטלו כ300 טסטים. תוך ימים ספורים מספר זה עלול להצטבר לאלפים, וליצור 'צוואר בקבוק' שייקח זמן רב לשחרר. 


אבי גולן, יו"ר איגוד מורי הנהיגה, העריך שהעיצומים עלולים לגרור עיכובים גדולים בהמתנה לטסט, כאשר גם כיום צריך לעתים להמתין כחודשיים עד לקבלת הטסט.


נזכיר, שזו לא הפעם הראשונה בה נפגעים צעירים הלומדים נהיגה מעיצומים שונים: גם לפני כחודש הכריזו בוחנים על סכסוך עבודה הנוגע לתנאי העסקתם. בנוסף, בשנים האחרונות כמה פעמים בוטלו טסטים בעקבות שביתות שונות במשרד הרישוי.



ולנו רק נותר לקרוא לבוחנים ולאנשי משרד התחבורה, ולבקש: גם ככה לימודים הנהיגה לא זולים ולא פשוטים במדינת ישראל. נסו להימנע מלפגוע בתלמידי הנהיגה בצורה נוספת, שממש, אבל ממש, לא מגיעה להם.