MK Nissim Ze'ev
MK Nissim Ze'evFlash 90


ח"כ ניסים זאב מש"ס קובע כי ההפסד של משה ליאון לניר ברקת, היה הפסד מכובד, כלשונו.

בראיון לערוץ 7 אמר זאב "ליאון היה מועמד ראוי והגון, הכישלון מכובד רק באחוזים בודדים. היו כמה סיבות, קודם כל האיש לא היה כל מוכר, לא ירושלמי במקור וכשכבר התחילו להכיר אותו, המערכת כבר החלה".

זאב הוסיף כי לראש עיר מכהן בפועל יש תמיד יתרון על כל מועמד אחר, "כמובן הפיצול בתוך המגזר החרדי פגע, היו כאלה כמו גור ובעלז שהיו מחויבים לברקת, היה להם כנראה סוג של הכרת הטוב, היה גם אחוז בחירות נמוך ואדישות רבה".

לדבריו, אם הציבור החרדי היה מתאחד סביב מועמד חרדי, היה כיום ראש עיר חרדי בירושלים, "כשאלי ישי רצה לרוץ לראשות העירייה, אמרתי לו תבדוק טוב טוב, שלא תשמע ברגע האחרון שאגודת ישראל תביא מועמד אחר, הוא בדק והבין שלא כדאי לו. אין ספק שאם החרדים היו מאוחדים סביב מועמד חרדי, היה היום ראש עיר חרדי".

ח"כ זאב מצטער על כך שהמועמדים של ש"ס באלעד וירושלים לא הצליחו, אך משוכנע שלא תהיה פגיעה בציבור הספרדי, "אריה דרעי אמר כל הזמן שאין לנו שום דבר נגד ברקת, אנחנו רק רוצים צביון יהודי יותר, אין לי ספק שניר ברקת שהוא ג'נטלמן לא ידחק את הציבור החרדי, גם באלעד הייתה בש"ס התלבטות מי המועמד שלה, ורק בדקה האחרונה נכנס קריספל, ברור לי שגם שם תהיה התחשבות מלאה בציבור הספרדי".