סטודנטים ערבים נגד "עמוד ענן". היום
סטודנטים ערבים נגד "עמוד ענן". היוםעדו בן פורת

 

המזרחן ד"ר דוד בוקעי, מרצה באוניברסיטת חיפה תוקף בחריפות את ההחלטה של שר החינוך ויו"ר המל"ג הרב שי פירון להקים בעוד כשנה שלוחה של אוניברסיטת טקסס בנצרת שתשמש את המגזר הערבי.

שר החינוך טען בדברי הנימוק להקמת האוניברסיטה החדשה כי היא תהווה אלטרנטיבה לאוניברסיטאות במדינות ערב  שאליהן, נוסעים הסטודנטים מהמגזר הערבי והוא מקווה שגם יהודים ילמדו בה כך שיתקיים בה דו קיום פורה.

ד"ר בוקעי מזהיר שמדובר בתקדים מסוכן, "זה יותר ממזעזע, זו תופעה בלתי נסבלת שאסור שתתקיים, וראשי המל"ג וגם האוניברסיטאות צריכים למנוע את התופעה המבישה. שר החינוך הוכיח שהוא לא רק טירון פוליטי אלא שהוא מהלך על חבל דק ומסוכן, כי מכללה כזאת תהפוך למוקד אינטלקטואלי אנטי ישראלי, מעוז של בדלנות ממדינת ישראל".

בוקעי חושש כי בנצרת יקום מרכז של התנועה האיסלאמית שיפעל מתוך המכללה החדשה, "מבחינת תנועת בל"ד או התנועה האיסלאמית, יהיה להם מקום שבו הם יוכלו להקים את התשתית האידיאולוגית למסגרות הבדלניות שלהם, התוצאה תהיה נוראית ואסור שזה יקרה".

לדבריו יש היום מספיק אוניברסיטאות במדינת ישראל והקמת מכללות נוספות פוגעת בהן אנושות, "כבר היום יש ירידה משמעותית ברמה הלימודית, יש כבר מספיק אוניברסיטאות ושלוחות מתל חי ועד אילת, אין סיבה להקים דבר מלאכותי בפרט כשמדובר לאוכלוסייה ספציפית".

ממשרד החינוך לא נמסרה תגובה לדברים.