לייזר לויד, העם שלו
לייזר לויד, העם שלוצילומסך מתוך הקליפ


לייזר לויד, יליד 1966 עשה עליה לישראל לפני 20 שנה. מדובר בזמר, כותב וגיטריסט מצליח עם אלבום שממוקם במקום ה17 במצעדי הבלוז בארה"ב, הוא חתום בחברת התקליטים האמריקאית Bluesleaf, והוא האומן הישראלי היחידי ברשימה היוקרתית.

לייזר החליט לכתוב את השיר "העם שלי" כתגובה לחיכוכים והמתחים בין קבוצות שונות של יהודים שהגיעו לשיאם, במיוחד בישראל. לייזר מסביר, כי לפני שהעם היהודי יוכל לעשות שלום עם העולם, "עליו ללמוד לאהוב אחד את השני עם כל ההבדלים שיש", הוא טוען כי הפערים, השליליות והאגרסיות קיימם כתוצאה מחוסר מודעות לאחר אשר נמצא מעבר למעגל המוכר שלנו. 

בנוסף ללייזר שהלחין את השיר "העם שלי", מתלווים אליו  לשירה ארבעה אומנים ישראליים פופולריים המופיעים גם בקליפ הווידאו: גד אלבז, שלמה כץ, אהרון רזאל ונפתלי כלפה. 

לייזר עוסק בפעילויות חברתיות בשכונה חסידית ביחד עם אשתו וחמשת ילדיו בבית שמש, ביום ובלילה נמצא בסצנת המוזיקה הישראלית, כאשר הוא מופיע באופן קבוע בפאבים ומועדונים בתל אביב, במוסקבה, גרמניה, אוסטרליה, ארה"ב ועוד. הוא גדל בקונטיקט, ארה"ב וכאשר סיים את לימודיו בבי"ס למוזיקה חברת תקליטים Atlantic Records התעניינה בו והפריצה לסצנה החלה.

שורשיו של "העם שלי" החלו כאשר לייזר התחתן עם אילנה, בת למשפחה מרוקאית מסורתית. ניסיונו המגוון הפך אותו לשגריר של מוזיקה והסברה בין האנשים השונים ולעיתים בעלי הקונפליקט בעם היהודי. המוזיקה של לייזר יוצרת דיאלוג נוח בו אנשים יכולים להתחבר למורשת בלי פוליטיקה, סטיגמות והמדיה שמהווה מכשול.

הניגוד בין השכונה בה גר לבין חייו בסצנת המוזיקה התל אביבית התוססת תפסה את תשומת לב אנשי ערוץ החדשות האוסטרלי ABC כשביקרו בארץ במסגרת כתבה על סצנת הרוק בישראל. כתבי הרשת התמקדו בהשפעות הרוחניות שבו ובמוזיקה שלו שמקשרת בין הציבור הרחב.