הרב הצבאי הראשי לשעבר, תא"ל (מיל') הרב אביחי רונצקי, תוקף בפוסט שפרסם בפייסבוק את הכוונה לשחרר פעם נוספת מחבלים רוצחים ש"דם על ידיהם".
 
הרב רונצקי מספר, כי "בעת כהונתי כרבצ"ר, הוזמנתי להעיד לפני ועדת שמגר אודות דעת התורה ביחס לשחרור מחבלים בכלל, ורוצחים בפרט, תמורת שחרור שבויים שלנו, ובעת מו"מ מדיני".
 
לדבריו, "באזהרת התורה מופיע הפסוק: "ולא תיקחו כופר לנפש רוצח, אשר הוא רשע למות, כי מות יומת"! אמירת התורה בעניין זה היא פשוטה, אין כפרה לרוצח שבכוונת מכוון הרג נפש אדם, מתוך תאוות נקם, ממון וכדומה. קל וחומר שאין לשחרר את רוצחי בני עמנו, שכל מטרתם היא ליצור מורא ופחד, על מנת שלא נישאר כאן בארץ ישראל".

הרב רונצקי מציין, כי "על פי מיטב הבנתי, וכך אף שמעתי במפורש מחבר הועדה, האלוף במיל' עמוס ירון, שמסקנת הוועדה היא שאין לשחרר מחבלים תמורת שבויים שלנו, אלא אם כן יוצרו תנאים של סוף הסכסוך. לדאבון הלב, מסקנות הוועדה לא הובאו לדיון במערכת הביטחון, ולמעשה נגנזו".

"אגב, חברי הוועדה, השופט שמגר, האלוף עמוס ירון והפרופ' אסא כשר, אינם ידועים כאנשי ימין מובהקים, ומסקנותיהם נבעו מהבנה פשוטה, הגיונית ומקצועית של סוגיה זו", מדגיש הרב רונצקי, "במהלך הנוכחי של שחרור מחבלים רוצחים, סתם כך, כדי ליצור אווירה נוחה למו"מ, יש פגיעה אנושה בכבוד הלאומי שלנו, שהוא מרכיב יסודי בחוסן הלאומי, החלשת כוח ההרתעה שלנו, שהרי מחבל שנשפט למאסר עולם יודע שלא ירצה את השנים שנקצבו לו, זילות ערך המשפט, ופגיעה קשה במשפחות השכולות. נכון וראוי למחות מחאה נמרצת בכל דרך אפשרית, כנגד מהלך נלוז שכזה, שיש בו ביטוי לחולשה לאומית רבה".