אלעזר שטרן
אלעזר שטרןפלאש 90

ראש המועצה הדתית קריית ארבע, יוסי דיין, שיגר היום (שני) מכתב לח"כ אלעזר שטרן, באמצעות עו"ד יצחק בם, בו הוא דורש ממנו להתנצל על דבריו נגד הרב ליאור.

"ביום ה-23/10/13 ייחסת לרב דוב ליאור, בדבריך במליאת הכנסת ובהודעות לעיתונות, התבטאות לפיה "אתיופים אינם יהודים", ולאחר מכן הפלגת בדברים בגנותו של הרב ליאור", פתח עורך דינו של דיין את מכתבו.

בם הוסיף כי "לו היית טורח לבדוק את הדברים לאשורם, היית נוכח לדעת, כי דעתו של הרב ליאור מורכבת יותר, ועולה בקנה אחד עם עמדת הרבנות הראשית לישראל. בשיעורו השבועי לפרשת וירא בקרית ארבע הרב דיבר על מצוות המילה ונשאל, ביחס לקהילה האתיופית, האם מילתם מילה. הרב השיב כי וודאי שמילתם מילה, אולם, הם צריכים טבילת גרות לחומרא, ללא ברכה וקבלת מצוות. עמדה זאת היא העמדה הרשמית של הרבנות הראשית לישראל".

בהמשך המכתב הדגיש עורך הדין כי לייחס לרב ליאור אמירה, כי "אתיופים אינם יהודים" מהווה "הוצאת דיבה במישור המשפטי, הפרת כללי אתיקה של חבר כנסת במישור האתי והיא מלבה שינאת חינם במישור המוסרי. אמנם, דברי הבלע שלך חוסים תחת חסינות פרלמנטרית, אך אין הם חסינים מהליכים פנים פרלמנטריים. יתר על כן, בהיבט הציבורי, מן הראוי שתבדוק את הדברים ותתנצל בהתאם לתוצאות הבדיקה, ולו מכיוון שחסינות אינה ערובה להגינות".

בשבוע שעבר תקף ח"כ שטרן מעל דוכן הכנסת את הרב ליאור שלטענתו אמר במהלך דרשה בבית כנסת בקריית ארבע כי "אתיופים אינם יהודים". שטרן הוסיף כי לאחר שאחד הנוכחים התרעם על דבריו אמר לו הרב ליאור, "אבוי לך אם הבן שלך יתחתן עם אתיופית, היא לא יהודייה".

"האם לא צריך להגיד די, נמאס לנו, הוא לא הרב שלנו? מדינת ישראל לא יכולה להמשיך ולשלם לו כסף, יש גבולות למה אנחנו מוכנים לסבול", אמר שטרן.