ח"כ אייכלר ואשר
ח"כ אייכלר ואשרצילום: פלאש 90

הח"כים החרדיים מתגוששים.

לאחר שח"כ ישראל אייכלר תקף בחריפות מעל גבי העיתון החסידי 'המודיע' את העסקונה הליטאית שצידדה במשה ליאון לראשות עירית ירושלים ומתחה ביקורת על החסידים שצידדו בברקת, יצא היום (שלישי) ח"כ יעקב אשר הנמנה על ח"כי דגל התורה במכתב תשובה לאייכלר בביטאון הליטאי 'יתד נאמן' ובו הוא לא משאיר אבן על אבן בכל הנוגע לסכסוך הפנים חרדי סביב הבחירות לרשויות המקומיות. 

תחת הכותרת "מכתב תשובה לידידי, שלוחא דרבנן, ח"כ ר' ישראל אייכלר", כותב אשר כי "תמוהה היא הטענה כאילו נציג 'הליכוד ביתנו' לא היה יכול להיות טוב יותר מניר ברקת גם אם היה רוצה, וממשלת הליכוד היא הוכחה מוחצת לכך. אני מתפלא עד מאוד על טענה זו, שכן בשיחות שקיימנו עם עסקני אגו"י, הם עודכנו מבעוד מועד על ההבנות החשובות שהושגו בינינו ובין מר ליאון בנושאים הערכיים.

"לא יכולתי גם שלא להעלות חיוך עצוב על פני, כאשר קראתי את המילים שכתבת על כך שהליכוד ביתנו עומד בראש הרדיפה נגד הציבור החרדי.

"לידיעתך, במועמדותו של משה ליאון תמך אך ורק יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן. כל יתר ראשי המפלגות המרכיבות את הממשלה הנוכחית, שאין חולק על היותה רעה ומרושעת כלפי הציבור החרדי, תמכו דווקא במועמד ניר ברקת. יאיר לפיד תמך בברקת, כך גם נפתלי בנט, ציפי לבני וכן ראש הממשלה נתניהו, ובאחדות נדירה גם מפלגות העבודה ומרצ האם העובדה החמורה הזו היתה לנגד עיניך כאשר בדקת את האפשרות לתת יד לבחירת ניר ברקת לקדנציה נוספת בראשות עירית ירושלים, ממה נפשך?

"משה ליאון לא היה המועמד של מרכיבי הממשלה הנוכחית. ממש לא. להיפך. ניר ברקת היה המועמד שלהם. כשנודעו תוצאות הבחירות, מי שחייך בשביעות רצון על הניצחון בירושלים היו יאיר לפיד ונפתלי בנט. וגם נתניהו. הפיצול במחננו העניק לרודפי היהדות הנאמנה את האושר, השמחה והסיפוק בניצחון המתוק הזה. ניצחון של ליאון היה ללא ספק מוחק את החיוך מהפנים שלהם. משום שיאיר לפיד ושותפיו לממשלה ידעו את מה שכולנו ידענו, את מה שכל יהודי חרדי בירושלים ידע: שמשה ליאון טוב פי כמה וכמה לציבור החרדי מאשר המועמד שהם תמכו בו.

ניתן להוסיף עוד רבות על הבלבול הרב והסתירות הרבות במאמרך, אבל נדמה לי שהצלחת להעלות תמיהה גדולה במיוחד בקטע בו בחרת לסיים את המאמר.

"כתבת שם, ואני מצטט: 'אנו מקווים כי תוצאות הבחירות יהיו לטובה וראש העיר שנבחר יידע כי אין שום הצדקה להעדיף תושב חילוני בעיר הקודש על פני תושב חרדי, ולא רק בשכונות החרדיות. בוודאי שאסור לעיריה ולכל גורם דמוקרטי להצר את צעדיהם ולהגביל את התרחבותם של אנשים חרדיים בעיר קודשנו ותפארתנו'".

אכן, מילים כדורבנות, אך מדוע לא דאגתם לפני הבחירות שדרישה זו, אותה הבעת בטוב טעם, תסוכם ותובהר אתכם באופן חד משמעי? מה בדיוק עשיתם כדי שראש העיר שהכתרתם לא יעדיף תושב חילוני בעיר על פני תושב חרדי? למה לא טרחתם לוודא שראש העיר הנבחר יתחייב מראש לא להצר את צעדי הציבור החרדי בכל מקום בעיר ושלא יגביל את התרחבותו של הציבור הזה? כיצד יתכן שלא דאגתם לעגן מפורשות את קדושת ירושלים על כל המשתמע מכך?

בתחילת השבוע פרסם אייכלר מאמר רושף אש בביטאון החסידי 'המודיע' שבו הוא בז לתומכים בליאון תוך שהוא מכנה אותם 'החלטה של עסקנים'. ב'דגל' מנגד לא נותרו חייבים וגורמים בקרבם תקפו את אייכלר בחריפות המכנה את החלטת מועצת גדולי התורה הליטאית שצידדה בליאון 'החלטה של עסקנים'.