איברהים צרצור
איברהים צרצורצילום: פלאש 90

חה"כ איבראהים צרצור הפיץ בהודעה לתקשורת את תוכן נאומו בכנסת במסגרת הצעת אי אמון שהגיש נגד הממשלה בשם המפלגות הערביות.

צרצור טען, כי "הכישלון הברור והצורם של ממשלת ישראל במדיניות החוץ ובפרט בנושא המו"מ לשלום עם פלסטין ובתחום מדיניות הפנים הכלכלית – חברתית... והמשך הגזענות והדיכוי הלאומי כלפי הציבור הערבי, מהווים הוכחה לפשיטת הרגל (של הממשלה) המסכנת את היציבות והביטחון במזרח התיכון ואת המרקם השביר של היחסים בין המדינה לתושבים הערבים".

הוא האשים את ישראל בהיותה לדבריו "הגורם היחיד המסכל את המאמצים להשגת התקדמות אמיתית במו"מ לשלום התקוע בינה לבין פלסטין, בגין דבקותה הקבועה והנמשכת בלאוים המפורסמים: לא לנסיגה לגבולות 67', לא לחלוקת ירושלים, לא לשיבת הפליטים, לא להפסקת ההתנחלות כהכנה לפינוי, לא לשחרור אסירים, לא למדינה פלסטינית בעלת ריבונות מלאה שבירתה אל-קודס וכו'".

"אין מנוס מלומר את הדברים נכוחה בפני ממשלת ישראל והעם בישראל. הממשלה ממשיכה להוביל את המדינה לעבר הלא נודע, כלומר חורבן בסופו של דבר", אמר חה"כ צרצור. "אי ההסכמה לפתרון (מתייחס ליוזמה הערבית) שהערבים מקבלים היום על אף העוול הקיים בהם (לזכויות הפלסטינים והמוסלמים) משמעותה, שהוויתורים הפלסטיניים והערביים ירדו ביום מן הימים מהפרק והם לא יסכימו אלא למימוש כל זכויותיהם באופן מלא".

"מי שאינו מסכים היום לחלוקת אל-קודס כפי שקובעות ההחלטות הבינלאומית יתמודד עם תביעה לכל שטח אל-קודס המזרחית והמערבית, מי שאינו מסכים לחלוקת פלסטין לשתי מדינות על בסיס של גבולות 67' יתמודד עם דרישה לשיבה להחלטת החלוקה מ-1947 או אפילו לתביעה לכל פלסטין מהים לנהר".

חה"כ צרצור הדגיש, כי "הכדור כולל ולא חלקו מצוי כיום במגרשה של ישראל, ועליה לקבל החלטה, או להתקיים באמצעות הכרה בכל הזכויות הפלסטיניות (במשתמע גם בזכות השיבה) או לחדול מלהתקיים. איני רואה כאן פתרון ביניים. על הישראלים לקבל החלטה בהקדם לפני שיהיה מאוחר מדי".