כינור
כינורתמונת ארכיון: פלאש 90

גם לבנות מגיע! קריית החינוך גבעת ושינגטון תפתח בשנת הלימודים הבאה, ה'תשע"ה, אולפנה לבנות שתשמש כבית ספר לאמנויות המוזיקה, המחול והתיאטרון.

בכך נענתה ההנהלה לפניית מינהל החינוך הדתי במשרד החינוך שביקשו לבחון הקמתו של בית הספר הייחודי.

במכתב ששלחה המפקחת האזורית, דסי בארי, ליקי סעדה, מנהל קריית החינוך גבעת ושינגטון, היא מציינת כי "מצאנו שיש ביקוש הולך וגובר של בנות המעוניינות ללמוד אמנויות ברמה גבוהה, לא כמגמה בבית ספר, אלא כבית ספר שזה עיקר עניינו. זיהינו את הקמפוס החינוכי של גבעת ושינגטון על כל מפעליו, כמקום שיכול להוות פלטפורמה מיטבית לאולפנה כזו".

עוד הוסיפה וכתבה כי "בתי הספר לבנות הפועלים בגבעה, הקמפוס המרווח ובעיקר ההתמחות הספציפית המוזיקלית והאומנותית המאפיינת את 'מזמור' - ביה"ס הגבוה למוזיקה ו'פרדס' – ביה"ס הגבוה לאמנות חזותית, הביאו אותנו למחשבה שגבעת ושינגטון הינה המקום הטבעי לפתוח את האולפנה לאמנויות לבנות הראשון בחמ"ד".

כאמור, ההנהלה הגיבה בחיוב להצעה והחלה באופן מיידי לפעול למען הקמתו של בית הספר. ד"ר יחיאל שילה, מנהל המינהל לחינוך במשרד החינוך, הביע את ברכתו למהלך וכתב: "אני מקדם בברכה את הקמת האולפנא לאמנויות  שתיפתח בתוך מתחם הקמפוס בגבעת ושינגטון. מדובר ברעיון מבורך".

סעדה המספר על המהלך מציין כי "האולפנה לאמנויות משלימה את הצלע השלישית, יחד עם 'מזמור' - בית הספר הגבוה למוזיקה, ו'פרדס' - בית הספר לאמנות-חזותית שנפתח השנה".