עמרם מצנע
עמרם מצנעצילום: פלאש 90

חבר הכנסת עמרם מצנע (התנועה) לא מנבא יציבות ארוכת טווח לקואליצייה הנוכחית ומשוכנע שתתפרק בתוך כמה חודשים.

בכנס "מדברים גורדון" שנער במכללת גורדון בחיפה התייחס מצנע לשחרור המחבלים השבוע וטען כי היתה אפשרות להקפיא את הבניה ביו"ש.

"גם הלב שלי נחמץ כאשר אני רואה את הטרוריסטים והרוצחים הללו משתחררים. אני לא צופה מהצד, הייתי אלוף פיקוד שלכד כמה כאלה. היה פתרון אחר, מחווה אחרת, למשל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. הימין הקיצוני בעצם הצביע על כך שעדיף לשחרר מחבלים מאשר להקפיא בנייה", אמר מצנע.

ח''כ מצנע, יו''ר ועדת החינוך של הכנסת, אמר כי יש לאפשר אוטונומיה במוסדות החינוך בישראל ולצמצם את הבירוקרטיה של משרד החינוך באמצעות ביטול חלק גדול מהמבחנים החיצוניים, ובכלל זה, עשרות בחינות בגרות שאת עלותן העריך בכ-100 מיליון ש''ח. "ברור שהמבחנים החיצוניים מודדים את המורים ולא את התלמידים. על-כן, בתי הספר מוציאים הרבה אנרגיה כדי להיות בסדר 'במבחן התוצאה' ופחות אנרגיה במה ללמד ואיך ללמד".

הוא תקף את מוסדות החינוך החרדים שאינם מלמדים מקצועות ליבה. "לצערי הרב במדינת ישראל ישנן מערכות חינוך עצמאיות. עצם העובדה שאפשרו לציבור החרדי לבנות עולם משל עצמו זהו אחד מהמחדלים הגדולים ביותר מקום המדינה ואלמנט אותו לא ניתן למצוא כמעט בעולם המערבי.

"ילד או ילדה ישראליים שגדלים באותה המדינה לא מקבלים איזשהו מכנה משותף, אלמנטרי, שחייב להיות בכל חברה מתוקנת. משרד החינוך הולך לצמצם באופן ניכר את ההשתתפות הכלכלית בכל מוסד שלא ייקח על עצמו את לימוד מקצועות הליבה", הבהיר.