אילוסטרציה
אילוסטרציהFlash 90

בסוף השבוע האחרון חשף העיתון 'מעריב' כי באכ"א מתגבשות המלצות שנועדו להגביר את שילוב הנשים בצה"ל. לפי הפרסום, ההמלצות כוללות הגברת מסלולי קצונה מעורבים לנשים ולגברים.

גורמים בציבור הדתי לאומי ביקרו את ההמלצות. הבוקר (שני) מצטרפים אליהם גם מבקרים חרדיים. על פי 'מעריב', בקרב רבני עמותת הנח״ל החרדי התקבלה הידיעה על ההמלצות המתגבשות באכ״א בהפתעה. הרב יצחק בר חיים, מרבני עמותת הנחל החרדי, אומר כי ״אם אכן ההמלצות שמתגבשות על ידי אכ״א יאומצו הדבר ימנע מחרדים להמשיך לקצונה ולתפקידי פיקוד".

"חיילי הנח״ל החרדי וחיילי שח״ר נרתעים גם כיום מלהמשיך לקצונה, בגלל החשש שלהם מהשתתפות בקורסים שונים שאינם תואמים את אורח חייהם. ההמלצות הללו, באם יאומצו, יהפכו את הרתיעה שלהם למוצדקת. במצב כזה, בידינו – כרבני עמותת הנח״ל החרדי, המלווים את החיילים החרדים בלבטיהם – לא יוותר אלא להצדיק את הבחירה שלהם שלא להמשיך לקצונה״ מוסיף הרב בר חיים.

נזכיר כי עמותת הנח״ל הייתה שותפה להקמתו של הנח״ל ורבני העמותה מלווים את מתגייסי הנח״ל החרדי במהלך שירותם, מרגע הקמת הנח״ל ועד להיום.

הרב בר חיים מציין עוד כי ״בתקופה רגישה כל כך בה כולם מדברים על שילוב חרדים בצה״ל אנחנו מצפים שכל צעד הנוגע לחרדים יישקל בכובד ראש, תוך שיתוף מלא עמנו, כמי שמלווים את החיילים החרדים מרגע כניסתם לצה״ל. המלצות אלה, באם יאומצו בלא הרגישות הראויה, יפגעו בשילוב החרדים בצה״ל״.