פפה אללו
פפה אללופלאש 90

יו"ר סיעת מרץ בעיריית ירושלים, פפה אללו, מאוכזב לראות כיצד ראש העירייה ניר ברקת חובר למתנגדיו הפוליטיים ומותיר אותו ועוד שתי מפלגות שמאל מחוץ לזירה הקואליציונית.

ביומן ערוץ 7 התייחס אללו להחלטותיו האחרונות של ברקת וחלוקת העוגה באופן שאינו מותיר לו ולאנשיו תפקידים של ממש שעימם יוכל להיכנס לקואליציית ברקת.

אללו שסיעתו קיבלה שני מנדטים מדגיש כי סיעתו לא תמכה בברקת והוא עצמו מעולם לא המליץ להצביע עבורו. "מבחינתי השניים אותו דבר", הוא אומר וכשהוא נשאל אם ברקת נוקם בו כעת על כך אומר אללו כי "הרכבת קואליציה היא אחריות גדולה ולא פרסים למי שהתחייב כך או כך לפני הבחירות".

עם זאת מדגיש אללו כי מהלכיו של ברקת לא הפתיעו אותו כיוון שהוא רואה בברקת איש ימין. את החלטותיו אלה של ברקת מגדיר אללו כטראגיות שכן בין המפלגות שנותרו בחוץ קיימות גם שתי סיעות המייצגות את הכוח הצעיר בעירייה, כוח שלטעמו נכון היה לנצל את יכולותיו לתרום לעיר.

אללו רואה חשיבות גדולה בקיומה של קואליציה מקיר לקיר החשובה דווקא בעיר ירושלים משום חשיבותה ומורכבותה של העיר. כשהוא מתייחס לברקת הוא אומר: "הוא איש מאוד קשה שחושב שהוא יכול לעשות הכול לבד. אם זה היה תלוי בו הוא לא היה ממנה מועצה בכלל".

אללו מלין גם על התנהלותו הפוליטית במועצה מול המפלגות החברות בקואליציה שלו. את ההתנהלות הוא מגדיר כ'הפרד ומשול', התנהלות בה הוא מעניק תיקים למי שאינו מעוניין בהם ומעביר תיקים ממי שמעוניין בהם.

"צריך להוביל את העיר בהרמוניה. מאוד קל להבעיר את העיר ולפוצץ. בזה אנחנו מומחים".

באשר לשאלה אם קיים סיכוי שברקת ימצא את הדרך להכניס את מפלגות השמאל לקואליציה לאחר שישלים את הכנסת הימין אליה, מעריך אללו כי הסיכויים לכך קטנים שכן כבר נלקחו תיקים משמעותיים וחשובים עבור המפלגות הללו וניתנו לאחרים. להערכתו כדי לצרף את השמאל יצטרך ברקת לבצע כמה וכמה שינויים בהחלטותיו.

לדבריו הוא עצמו יכול לשבת עם כל אדם למעט עם אריה קינג אותו הוא מגדיר כ"אדם שמחוץ לקונצנזוס" וכגזען שאללו אינו מצליח להבין מדוע ברקת חובר לקואליציה איתו.

"ברקת לא התנהג כמו שצריך. הוא צריך להיות מנהיג אבל גם בפעם הקודמת הוא לא הצליח לאחד את כולם", מזכיר אללו בסוף דבריו.