פורש. עיני.
פורש. עיני.פלאש 90

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, כינס בצהרים (שלישי) מסיבת עיתונאים בעקבות הודעתו הבוקר על פרישה מהתפקיד.

"אני חייב להודות שכשנכנסתי לתפקיד לפני כשמונה שנים לא התרגשתי כמו שאני מתרגש היום", פתח עיני בגרון חנוק, "הפעם הראשונה שנבחרתי לתפקיד חבר בוועד עובדים היתה בשנת 84, זה אומר שבפברואר השנה אני סוגר שלושים שנות פעילות ציבורית בעשייה למען ציבור העובדים וגמלאים שמתוכם שמונה שנים כיו"ר ההסתדרות".

"כשנכנסתי לתפקידי בשנת 2006 ההסתדרות היתה במצב מאוד קשה מבחינה כלכלית וחרב גדולה היתה מונחת על צווארה, אחרי שמונה שנים אני עוזב את ההסתדרות  עם עודפים", ציין עיני.

על הישגיו אמר, "כשנכנסתי לתפקידי הצבתי לעצמי מספר יעדים, אני חייב להודות שחלמתי רחוק, אם היו אומרים לי אז שחצי ממה שאני מפנטז שיקרה אז דיינו . זו היתה הזכות לדאוג לפנסיה לכל העובדים במשק ומאז מיליון עובדים כבר הצטרפו למעגל מקבלי הפנסיה. בהסתדרות לקחו את המשפט אל תשליכני לעת זקנה וקיימו אותו הלכה למעשה".

על שיתוף הפעולה עם הממשלה אמר, "כשנכנסתי לתפקיד והתלבטתי רבות אז איזו הסתדרות אני רוצה להוביל, הבנתי שאם אני אציב בראש מעייני את המדינה שהיא הדבר החשוב לכולנו, אזי צריך ללמוד לשתף פעולה בין שלושת הגורמים הממשל, המעסיקים וההסתדרות. הובלתי רוח של שיתוף פעולה אמיתי וכנה לצד מחלוקות רבות שמטבע הדברים יש בין ארגוני עובדים למעסיקים".

"התוצאות לא אחרו לבוא, הצלחנו להגדיל את שכר המינימום, לחתום על עשרות הסכמים קיבוציים, כיום מאות מקומות עבודה ברחבי הארץ מתאגדים מקימים ועדי עובדים ואומרים אנחנו רוצים לקחת את גורלנו בידינו", אמר עיני.

בנימה אישית אמר, "אני חייב להודות שהמלאכה היא לא קלה, תפקיד יו"ר ההסתדרות זה תפקיד שלוקח 100% מזמנך, לא פחות, לטובת הדבר הזה, אין יום ואין לילה, וגם כשאתה הולך לישון אתה הרבה פעמים מתעורר כי משהו מעיק עליך. למפעל הזה אולי לא יהיו משכורות והמפעל הזה אולי הולך להיסגר...כל יום הוא הרבה  יותר ארוך מיום של אדם רגיל".

על הסיבה לפרישה אמר, "בחודשים האחרונים הרגשתי תחושת מיצוי, הרגשתי שאני כבר פחות יכול לתת את ה100%. אני יודע שבמדינת ישראל לא רגילים שאנשים או שהמנהיגים שלהם מסתכלים לעצמם במראה ואומרים רגע, אם אתה לא יכול לתת את ה100% תהיה מספיק הגון עם הציבור שלך ותדע גם לפרוש בזמן".

עוד הוסיף, "אני מקווה שהחל מבפרואר השנה יהיה לי הרבה יותר זמן איכות עם המשפחה, יותר זמן להשקיע בקשר הזוגי שלי עם הילדים שלי ועם כל מה שיקר לי".

על אבי ניסנקורן אותו הוא מסמן כממשיך דרכו אמר, "אני שמח שבארבע שנים האחרונות עמד לידי אבי ניסנקורן, תמיד ידעתי שהוא מצליח, בארבע שנים האלו למדתי עד כמה. מהצלחה להצלחה, מהשקעה להשקעה. ראיתי איך הוא מחבק את הציבור, קשוב לארגונים וקשוב לציבור העובדים. לפני שבועיים נפגשתי איתו ואמרתי לו: אבי אני מרגיש שאתה מוכן, אני רוצה לשאול אותך האם גם אתה מרגיש מוכן. מרגע שהוא השלים לי את הפאזל התקבלה בידי ההחלטה אחרי 30 שנות פעילות החלטתי שזה זמן ראוי לפרוש ולתת מקום לכוחות חדשים עם 100% אנרגיה".