הפרויקט הצפוי להיבנות בחריש. הדמייה
הפרויקט הצפוי להיבנות בחריש. הדמייהבאדיבות "באמונה"

עמותת חריש שלנו המנוהלת על-ידי חברת באמונה זכתה במגרש בישוב חריש לבנייה של 51 דירות.

המכרז נסגר לפי מחיר של 132 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח (לפני תוספת שבס) והוא משקף עליה של כ-5% אחוזים ממכרזים דומים שנסגרו בעבר על-ידי עמותות שבניהול "באמונה".

מחיר דירת 4 חדרים רגילה צפוי להיות כ-685,000 שקל, לעומת כ-670 אלף שקל במכרזים קודמים.

חברת באמונה הבונה לציבור הדתי, היא החברה הדומיננטית ביותר בישוב חריש. החברה מנהלת 5 עמותות לבנייה של כ-1000 דירות וזכתה בכ-2,000 מ"ר שטחי מסחר בחריש.

"חברת באמונה היא החברה הגדולה ביותר בישוב חריש המנהלת פרויקטים עבור עמותת רכישה", מסביר סמנכ"ל חברת באמונה, רונן וייל, "נכון לעכשיו מדובר באחד הישוב החדשים והאטרקטיביים ביותר שיכול להציע דירת 4 חדרים בפחות ממיליון שקל. אין ספק שעובדה זו מושכת אליה אוכלוסיות מכל הקשת החברתית בישראל. נכון לעכשיו רק 15% ממתחמי חריש שווקו לציבור החרדי ומהידוע לנו עוד פרויקטים גדולים עומדים לצאת לציבור החילוני.

במכרז נוסף שהוציאה רשות מקרקעי ישראל בשכונת הר חומה בירושלים זכתה 'העמותה לדיור בר השגה בירושלים' המנוהלת גם-כן על-ידי חברת באמונה לבניה 80 דירות. הפרויקט שווק כעמותת/קבוצת רכישה כאשר דירת ארבעה חדרים שווקה במחיר של 1.165 מיליון שקל ודירות חמישה חדרים שווקו במחיר של כ-1.265 מיליון שקל.

"מדובר בהוזלה משמעותית של מחירי הדירות בשכונה", מסביר וייל, "רק לפני כשנה נמכרו דירות ארבעה חדרים בשכונה במחיר של 1.35 מיליון שקל ודירות שלושה חדרים שווקו במחיר של כ-1.25 מיליון שקל בממוצע. מדובר בהנחה משמעותית בשיעור של 15-20 אחוז לפחות. אין ספק שהתגבשות קונים באמצעות עמותה או קבוצת רכישה מוכיחה את עצמה. בדרך זו אנו מצליחים להוזיל משמעותית את מחירי הדיור. בימים אלה זה הפתרון לזוגות הצעירים המבקשים לרכוש דירה במחירים שפויים תוך נטילת משכנתא בטוחה ללא מנופים וסיכונים מיותרים".

בשני הפרויקטים צפויה החברה להגדיל את מספר הדירות לפי תקנת שבס, מה שיוריד לצרכן את עלות הקרקע והפיתוח.