אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90
כוח מפלוגת המסלול של גדוד נחשון לכד אתמול (שלישי) מחבל פלסטיני עם סכין ארוכה שהתקרב למוצב צה"לי סמוך לקלקיליה. הכוח עצר את הפלסטיני והעביר אותו לטיפול משטרת ישראל.



קודם לכן לכד מארב של הפלוגה המבצעית של גדוד נחשון חוליית מחבלים פלשתיניים שהיו אחראים ליידוי אבנים לעבר רכב שבו נסעו גבר ואישה מקדומים. מיידוי האבנים נפצעה הנוסעת באורח קל. חברי החולייה נלכדו והועברו לחקירה.


על האירועים אלו סיפר היום מפקד הגדוד, סא"ל שי שמש: "אתמול בשעות הצהריים רכב של תושבת קדומים בו נפגע מיידוי אבנים באזור הכפר עזון. האזרחית נפצעה באורח קל. כוח של הפלוגה המבצעית בגדוד נחשון שהיה במארב לכד בפעולה זריזה ונחושה נתפסו 4 חשודים במעשה, החשודים נעצרו, הועברו לחקירה והודו במעשה".


"במקרה שני פלסטיני מקלקיליה ניסה לדקור חייל במוצב ליד מעבר אייל. הפלסטיני נלכד בשיתוף פעולה של חיילים מגדוד נחשון ולוחמי מג"ב לאחר שזיהו את הפלס' וביצעו נוהל מעצר חשוד ללא ירי. הפלס' נלקח לחקירת משטרת ישראל. שני המקרים מצביעים על ערנות הכוחות. אנחנו פועלים בגזרה בנחישות בכדי לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל".


באירוע נוסף כוח צה"ל עצר הלילה (בין שלישי לרביעי) חשוד ובמהלך מעצרן נחשף רובה ציידים. על ארוע זה אמר סגן אלוף תלם חזן, מפקד גדוד נצח יהודה: "הלילה, במהלך פעילות מעצרים באזור ג׳נין כוח של הגדוד נמצא בבית של מבוקש רובה ציד, מספר כדורים ומשקפת. בזכות פעילות הביטחון השוטף האיכותית של הגדוד בגזרה אתם אזרחי ישראל יכולים לישון בשקט. הגדוד ימשיך לפעול לשמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל", חותם חזן את דבריו.

הרובה שנחשף (צילום: דו"צ)