נתניהו: כל ישראל ערבים זה לזה

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב (חמישי) בכנס "תכנון אסטרטגי" בירושלים, הנועד לגבש תכנית משותפת לחיזוק הזהות היהודית של הדור הצעיר בעולם ולהעמקת הקשר עם ישראל.

"הוטלה עלינו משימה להבטיח את העתיד היהודי אשר עבורי משמעותו היא להבטיח את המדינה היהודית לעם היהודי, לכל העם היהודי", אמר ראש הממשלה, "אנו חוליה בשרשרת דורות של יהודים, אנו הולכים על שותפות שמטרתה היא חיזוק הזהות היהודית באמצעות הבאת צעירים יהודים לישראל. כל ישראל ערבים זה לזה. עלינו להבטיח עתיד משותף לעם היהודי".

נתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות היהודית העומדת מאחורי הכנס, אמר כי "הייחודיות של התהליך היא בכך שהוא נעשה ביחד עם הממשלה. הכנס הזה לא יכול היה להתרחש ללא הנהגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הממשלה פועלת לא רק למען העם היהודי, אלא בשותפות עם העם היהודי".

לפני כשנה הקים ראש הממשלה צוות בראשות מנכ"ל משרדו, הראל לוקר ונציגי הסוכנות היהודית כדי לגבש תוכנית משותפת לקשר בין המדינה ליהדות העולם. עם כינונה של הממשלה החדשה, הצטרף לתהליך גם המשרד לירושלים והתפוצות.

120 משתתפים לקחו חלק בכנס, ביניהם נציגי קהילות וארגונים יהודיים, קרנות פילנטרופיות, חוקרים ואנשי רוח, יזמים, גברים ונשים, צעירים ומבוגרים מרחבי העולם. באופן תקדימי השתתפו בדיאלוג נציגי כל משרדי הממשלה, המעורבים בקשר עם העם היהודי בתפוצות – משרד ראש הממשלה, משרד ירושלים והתפוצות, משרד העלייה והקליטה, משרד החוץ, המשרד לעניינים אסטרטגיים, משרד החינוך ומשרד התרבות והספורט.

הדיונים התנהלו בקבוצות קטנות ומגוונות והתמקדו באתגרים המשותפים הניצבים בפני ישראל והעולם היהודי ובמציאת מענה משותף לאתגרים אלו.