הפיצוץ בתל אביב, הערב
הפיצוץ בתל אביב, הערבשירה קנטור שחר

שירה קנטור, המתגוררת ברחוב הדפנה בתל אביב ובסמוך למקום בו אירע פיצוץ רכבו של עורך הדין, מתארת בשיחה עם ערוץ 7 את השניות שאחרי הפיצוץ העז ואת רגעי הפחד.

"הדירה שלנו היא בקומה שנייה ומשקיפה על החניה בה אירע הפיצוץ", מספרת קנטור, "הייתי בבית, גיהצתי ודברתי בטלפון עם חברה. פתאום ראיתי אור בצורה בלתי סבירה והסתכלתי לכיוון המרפסת. היה אש ובום מפחיד שהחריד את כל האזור".

קנטור, שנישאה לבעלה לפני כשבועיים, הגיעו יחד להתגורר בתל אביב ולא ציפו ל"מתנת חתונה" שכזו. היא מספרת כי חלונות הדירה היו סגורים ונמנעה כניסת עשן ופיח. "כל האויר היה מלא בחלקי רכב שעפו, חדר המדרגות התמלא אויר ובפיח", סיפרה.

הפיצוץ אירע ברכבו של עורך דין בכיר מפרקליטות המדינה, שניהל שורה של תיקים נגד עבריינים מארגוני פשיעה גדולים. ניידות מד"א הוקפצו לזירת הפיצוץ אך לא היו נפגעים.

פרקליט המדינה משה לדור והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הגיעו לזירת הפיצוץ וקיבלו תדרוך מגורמי משטרה. "זו המחשה חמורה ביותר של חציית קו אדום שבעבר לא חווינו כמותו, של ניסיון לפגוע במי שפועל למען הגנת החברה בישראל", אמר לדור, "הפרקליטות עומדת בפני משימות לא קלות, אחת מהן היא הלחימה בארגוני פשיעה. כשהם מתמודדים אחד נגד רעהו זה חמור והמשטרה עושה הכול כדי למגר את התופעות ולכלוא את האחראים לעבירות החמורות ולכליאתם".

לדור הדגיש כי "היום, כשמגיעים גם אל הפרקליטים זה דבר חמור מאין כמותו. אנחנו מעריכים שנסיבות הפיגוע הזה מצביעות על ניסיון לפגוע בפרקליט שממלא תפקיד חשוב בלחימה נגד ארגוני פשיעה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ועם שרת המשפטים ציפי לבני, ואמר כי הוא רואה בחומרה רבה את האירוע. "זה איום על שלטון החוק. צריך לתת עדיפות עליונה לחקירת המקרה הזה, ולמצות את הדין עם האחראים עליו. אני סומך על המשטרה שתביא את הפושעים לדין".

(צילום: פלאש 90)