ציפי חוטובלי
ציפי חוטובליצילום: פלאש 90

האם נשיא המדינה בדרך למפלגה חדשה במידה וכהונתו לא תוארך?

ביומן ערוץ 7 התייחסה סגנית שר התחבורה, חברת הכנסת ציפי חוטובלי, לדיווחים השונים על כוונותיהם של גורמים שונים להוביל להארכת כהונתו של נשיא המדינה שמעון פרס בקדנציה נוספת, וכן לדיווחים לפיהן פרס שוקל חזרה לפוליטיקה כמקים מפלגת מרכז חדשה.

באשר לאופציית הארכת הכהונה מעבר לשתי הקדנציות המותרות בחוק סבורה חוטובלי כי מדובר בספין חסר שחר, כלשונה. לדבריה יש להסיר מעל סדר היום את האפשרות לפיה אדם אחד, חשוב ומוערך ככל שיהיה, יקבל מונופול על כהונת הנשיא. לצד אמירה זו היא מזכירה את היותו של פרס אדם שנוי במחלוקת, ומתוך כך על אחת כמה וכמה שאין להעניק לו מונופול על כהונת הנשיא.

לטעמה במידה והנשיא ירצה לפעול לאחר תום כהונתו פתוחה בפניו הדרך לעשות זאת כפי שכל אדם יכול לעשות כראות עיניו במדינה דמוקרטית.

לדבריה של חוטובלי הגיעה העת שבה על הימין להציג אלטרנטיבה ראויה ומכובדת לכהונת הנשיא, וזאת לנוכח נציג הימים במשכן הנשיא, הנשיא הקודם משה קצב.

באשר לאפשרות עליה דיווחה כתבת הערוץ הראשון, איילה חסון, ולפיה בכוונת הנשיא פרס לעמוד מאחורי התארגנות פוליטית חדשה שתאסוף אליה אישים שונים בהם ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין ואישים נוספים אומרת חוטובלי כי מדובר בשעשוע קבוע המועלה באופן תדיר בין בחירות לבחירות ואין מקום להתייחס אליו באופן רציני מעבר לשעשוע שכזה.

לטעמה אין עוד מקום למפלגת מרכז כפי שהוכח במערכות הבחירות האחרונות. "יש כבר מפלגת מרכז וקוראים לה' יש עתיד'. הירידה בפופולאריות הציבורית של 'יש עתיד' לא נובעת רק בגלל ששר האוצר לא מגלה תמיד בקיאות בתחומי משרדו אלא בגלל שהציבור מבין שיש משהו חלול במפלגה שאין לה שורשים ואין בה עולם ערכי משותף לחברים שבה. אנשים מוכשרים וטובים ככל שיהיו לא מייצרים כוח פוליטי רלוונטי שאפשר לממש אותו בחיים הציבוריים בישראל. השעשוע הזה של נבחרות הכוכבים צריך לעבור מהעולם. צריך לחזור לעולם הערכים הבסיסי והיסודי ביותר. מפלגה היא קודם כל דרך ואנשים השותפים לדרך והדרך הזו צריכה להוביל את ציבור המצביעים להצביע עבורם ולא בשביל פיגורה כזו או אחרת".